هیچ واگن زمین گیر شده ای در قطارشهری مشهد وجود  ...

هیچ واگن زمین گیر شده ای در قطارشهری مشهد وجود ...

هیچ واگن زمین گیر شده ای در قطارشهری مشهد وجود ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، سیدمسعود ریاضی در حاشیه بازدید از بخش های مختلف شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد با اشاره به به اقدامات گسترده ای که در این فضا در حال شکل گیری است، اظهارکرد: با وجود تحریم ها و شرایط ناشی از آن، هیچ قطاری در مجموعه مترویی مشهد به خاطر نقص قطعات زمین گیر نیست و این نشان دهنده غیرت و همت مدیران و پرسنل قطارشهری مشهد است.

وی با ابرازخرسندی از مهندسی معکوس انجام شده در بخش های مختلف قطارشهری در دوران تحریم افزود: در همین راستا بسیاری از قطعاتی که واقعا ساخت آن ها به دانش و تکنولوژی خارجی نیاز داشت، توسط جوانان همین شهر و همین بوم و دیار ساخته و بازآفرینی شده است که جای خوشحالی دارد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این که در بسیاری از اوقات حجم کارهای در حال انجام پرسنل مدیریت شهری به خوبی دیده نمی شود، متذکرشد: این کارها انجام می شود تا لحظه ای خدمت به زائران و مجاوران بارگاه نورانی حضرت رضا(ع) با اشکال مواجه نشود.

نیاز ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت هر کیلومتر مترو

وی همچنین با اشاره به هزینه بسیار هنگفت ساخت مترو در کشور عنوان کرد: در حال حاضر به دلیل شرایط اقتصادی و مالی، هزینه احداث هرکیلومتر از خطوط ریلی درون شهری بین 800 تا 1000 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که رقم بسیار بالایی است.

ریاضی ادامه داد: با این حال تا پایان این دوره مدیریت شهری پنج کیلومتر از خط ۳ حدفاصل میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا(ع) را به بهره برداری خواهیم رساند.

وی همچنین به دیگر اولویت های کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد و مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل اشاره کرد و گفت: تحقق شهرهوشمند در عرصه حمل و نقل، شهر پاک و شهر انسان مدار از مهم ترین رویکردهایی است که در راستای حمل ونقلی مناسب برنامه ریزی شده است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات