بهره‌برداری از نخستین ایستگاه آتش‌نشانی خیرساز در کاشان

بهره‌برداری از نخستین ایستگاه آتش‌نشانی خیرساز در کاشان


سعید ابریشمی‌راد در دیدار کارکنان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان، با بیان اینکه این سازمان فراتر از تکالیف قانونی به حوزه شهرستان نیز خدمات ارائه می‌کند افزود: سازمان به دلیل آنکه شهرهای اطراف و حتی شهرستان آران و بیدگل دارای امکانات و تجهیزات کافی در حوزه مقابله با حوادث نیستند به ارائه خدمات ایمنی می‌پردازد.

وی به شیوع ویروس کرونا از اواخر سال گذشته اشاره و بیان کرد: برای جلوگیری از شیوع بیشتر حوزه خدمات شهری و سازمان آتش‌نشانی گندزدایی و ضدعفونی معابر محدوده شهر را از همان روزهای نخستین عهده‌دار شدند و به صورت روزانه در این زمینه اقدام کردند.

شهردار کاشان، ساخت دستگاه مه شکن توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی را نیز یک اقدام ابتکاری و نشان‌دهنده توانمندی فنی نیروهای این سازمان خواند و گفت:این دستگاه برای نخستین بار در استان آن توسط توان بومی با کمترین هزینه نسبت به مشابه خارجی آن ساخته و مورد استفاده قرار گرفت.

وی، استفاده از این دستگاه را به علت تبدیل مواد ضدعفونی به قطرات ریز و قدرت نفوذ بالا به سطوح جزو کارآمدترین شیوه‌های ضدعفونی قلمداد و آن را یکی از اتفاقات مهم در کارنامه عملکرد این سازمان در ایام شیوع کرونا عنوان کرد.

شهردار کاشان، در ادامه افزایش اتفاقات حوادث شهری اعم از حریق و اتفاقات ناخوشایند دیگر در سال 99 علاوه بر وضعیت خاص ناشی از شیوع کرونا را عامل تشدید فعالیت‌های آتش‌نشانان کاشانی در سال جاری ذکر و بر آموزش و تقویت آموزش و پیشگیری به عنوان یکی از رویکردهای همیشگی در این حوزه تأکید کرد.

ابریشمی‌راد، همچنین از در دستور کار قرار گرفتن افتتاح دانشگاه علمی کاربردی کاشان در حوزه آتش‌نشانی خبر داد و افزود: ساختمان مرکز این دانشگاه احداث شده که انتظار می‌رود در این دوره مدیریت شهری آغاز به کار این مجموعه تخصصی که دو مرکز آن بیشتر در کشور نیست را شاهد باشیم.

وی، استفاده از ظرفیت ناب خیرین کاشانی و تشکیل مجمع خیرین عمران و توسعه شهری به ریاست نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان را متذکر شد و به خریداری خودرو آتش‌نشانی و ساخت یک ایستگاه آتش‌نشانی به واسطه این مجمع و همت دو نیکوکار دغدغه‌مند ایمنی شهر اشاره کرد‌.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات