انسداد هفت حلقه چاه غیر مجاز توسط امور منابع آب اسلامشهر

مدیر امور منابع آب شهرستان اسلامشهر از انسداد هفت حلقه چاه غیر مجاز و در نتیجه جلوگیری از برداشت بیش از ۱۰ هزار متر مکعب از منابع آب زیرزمینی در محدوده عملکرد این امور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "امیرسالار خلجی" با اعلام این مطلب اظهار کرد: با تلاش و همکاری گروه گشت و بازرسی امور منابع آب اسلامشهر و اخذ دستور قضایی در جهت عمل به قانون توزیع عادلانه آب و برخورد با بهره برداران غیرمجاز، هفت حلقه چاه غیر مجاز در مجموع به عمق ۴۰۶ متر و میزان آبدهی ۰.۷ لیتر در ثانیه پر و مسدود شد.

وی با بیان اینکه این تعداد چاه ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج ۱۰.۵ هزار متر مکعب آب در سفره های زیرزمینی این امور جلوگیری شد و همچنین ۱۶ مورد چاه غیر مجاز نیز شناسایی شد که برای جلوگیری از برداشت غیر مجاز از آن ها اقدامات لازم در اسرع وقت انجام خواهد شد.

خلجی با بیان اینکه فرونشست جزو خطراتی است که در پی برداشت های غیر مجاز از سفره های آب زیرزمینی اتفاق می افتد، گفت: همه تلاش ها و برنامه ریزی ها در این امور در جهت حفاظت و صیانت از منابع آب و همچنین جلوگیری از عواقب ناشی از برداشت های غیرمجاز از آبخوان های منطقه است.

مدیر امور منابع آب اسلامشهر با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی خاطر نشان کرد: امور منابع آب اسلامشهر بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد نمود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات