نخستین واحد بخار نیروگاه ارومیه افتتاح شد/ افزایش 640 مگاواتی ظرفیت واحدهای بخار در سال جهش تولید

نخستین واحد بخار نیروگاه ارومیه افتتاح شد/ افزایش 640 مگاواتی ظرفیت واحدهای بخار در سال جهش تولید

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، در راستای افزایش تولید برق، پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه و همچنین افزایش راندمان نیروگاه‌های گازی با تبدیل آن به سیکل ترکیبی، احداث سه واحد بخار در نیروگاه ارومیه در دستور کار قرار گرفته است.
ظرفیت هر یک از این واحدها 160 مگاوات است که با تکمیل سه واحد بخار نیروگاه ارومیه ضمن افزایش 480 مگاواتی توان تولید برق مجموعه، سالانه حدود 783 میلیون مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی شده و راندمان نیروگاه به حدود 50 درصد افزایش خواهد یافت.
واحدهای بخار نیروگاه ارومیه در قالب قراردادهای بیع‌متقابل در حال ساخت هستند و مکانیزم بازگشت‌ سرمایه آن‌ها از محل سوخت صرفه‌جویی خواهد بود؛ بدین صورت که سرمایه‌گذار اقدام به احداث بخش بخار نیروگاه و تبدیل واحدهای گازی موجود به سیکل‌ترکیبی کرده و پس از بهره‌برداری واحد‌ها، هزینه سرمایه‌گذاری در قالب سوخت صرفه‌جویی شده پرداخت می‌شود.
بر همین اساس، امسال در قالب قرادادهای بیع‌متقابل چهار واحد بخار 160 مگاواتی در نیروگاه‌های پرند، عسلویه، فردوسی و ارومیه مجموعا به ظرفیت 480 مگاوات به بهره‌برداری رسیده است و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال مجموعا 960 مگاوات واحد بخار جدید به شبکه سراسری برق کشور متصل خواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات