توسعه 950 هکتاری کمربند سبز جنوبی در ٣ سال گذشته  ...

توسعه 950 هکتاری کمربند سبز جنوبی در ٣ سال گذشته ...

توسعه 950 هکتاری کمربند سبز جنوبی در ٣ سال گذشته در شورای پنجم/ صیانت از بکر بودن کمربند سبز، دغدغه جدی و عمومی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، بتول گندمی در حاشیه بازدید از بخش‌های توسعه یافته کمربند سبز و پروژه آبشار با بیان اینکه شورای پنجم از ابتدای فعالیت خود تاکنون به این پروژه توجه جدی داشته است، اظهارکرد: با توجه به دغدغه‌های موجود در بحث‌های زیست محیطی، آلودگی هوای شهر، افزایش سرانه فضای سبز شهری، کمبود زمین در مناطق مرکزی شهر چون مناطق 1 و 8 و جلوگیری از ساخت‌وسازهای بی‌رویه و تصرفات احتمالی در آینده که تهدیدی برای مشهد هستند، عزم جدی در بحث توسعه کمربند جنوبی داشته‌ایم.

وی در ادامه گفت: از سال 1374 تا شهریورماه سال 96، توسعه کمربند سبز مشهد 2200 هکتار بوده که این عدد از ابتدای شورای پنجم تا پایان سال 98 به 3150 هکتار رسیده است؛ در واقع 950 هکتار فضای سبز و درختکاری شده به ظرفیت کمربند سبز جنوبی در این دوره افزوده شده است.

گندمی با بیان اینکه درختکاری 315 هکتار دیگر هم از ابتدای سال 99 تاکنون شروع شده و در حال انجام است، افزود: با توجه به توافقات و گفتگوهای انجام شده، 200 هکتار دیگر نیز علاوه بر 300 هکتار یاد شده اضافه خواهد شد؛ امیدواریم تا پایان شورای پنجم و براساس توافقات، بتوانیم مساحت کمربند سبز جنوبی را به بیش از 3700هکتار برسانیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و عضو کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های ما این بوده که شهروندان علاوه بر بهره مندی از فضای طبیعی کمربند سبز بتوانند از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دیگر این محدوده نیز بهره لازم را ببرند؛ بخشی از شهروندان به واسطه کوهنوری های مستمر، سالهاست از این بستر استفاده می‌نمایند ولی معرفی بیشتر این فضا از طریق پروژه کوه‌پارک کلید خورد.

گندمی همچنین گفت: بسیار خرسندیم که استقبال عمومی از کمربند سبز جنوبی و ارتفاعات این محدوده هرروز بیشتر می‌شود و لذا در کنار اقداماتی که در جهت توسعه سبز مجموعه انجام می‌شود، ارائه خدمات مورد نیاز شهروندان هم باید مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به فضاسازی‌های مناسبی که در دل کوه و در جوار چشمه‌ها و نقاط مختلف ارتفاعات برای استراحت کوهنوردان درنظر گرفته شده است، افزود: شهرداری باید با بهره‌گیری از سازه‌های سبک که قابلیت جابجایی داشته باشند و غیردائم باشند، امکانات بهداشتی و نیازمندی‌های عمومی را تامین کند.

گندمی در ادامه صیانت از بکر بودن کمربند سبز را یک دغدغه جدی و عمومی دانست و تاکید کرد: تمامی اقدامات شهرداری در این فضا باید با طبیعت پیرامونی همخوانی داشته باشد.

وی در پایان گفت: شهرداری مشهد با تاکیدات شورای شهر، باید توجه ویژه‌ای به توسعه ظرفیت‌های حوزه گردشگری داشته باشد و امیدواریم از این طریق بتوان علاوه بر استقبال و ایجاد رضایت شهروندان، کمک موثری در موضوع سلامت شهروندان داشته و موجب کاهش آلودگی هوا نیز گردد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات