برای اطلاع از مشوق های های نوسازی و بازسازی بافت های فرسوده با ۱۳۷  ...

برای اطلاع از مشوق های های نوسازی و بازسازی بافت های فرسوده با ۱۳۷ ...

برای اطلاع از مشوق های های نوسازی و بازسازی بافت های فرسوده با ۱۳۷ تماس بگیرید / مشوق های شهرداری، تسهیلگر نوسازی ملک شهروندان مشهدی در بافت های فرسوده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مجتبی شاکری روش که با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷، پاسخگوی مستقیم سوالات شهروندان در خصوص بازآفرینی شهری بود، اظهار کرد: ۵ هزار هکتار از مساحت شهر مشهد یعنی حدود ۱۳ درصد از آن که حدود یک سوم جمعیت شهر در این محدوده ها سکونت دارند، تحت پوشش بازآفرینی شهری است.
وی افزود: این محدوده ها بسیار متراکم و ریز دانه است و از کمبود خدمات نیز رنج می برند، ۴۶ درصد مساحت و ۶۷ درصد جمعیت ساکن در این محدوده ۵ هزار هکتاری تحت پوشش بازآفرینی، یعنی همان ارائه مشوق ها برای نوسازی و بازسازی بافت فرسوده قرار خواهند گرفت.
شاکری روش گفت: عمده تمرکز دفاتر تسهیل گری یعنی ۱۸ دفتر از ۲۳ دفتر، بر روی مناطق حاشیه شهر و پیرامونی است، اعتبار بازآفرینی، نوسازی و بازسازی در طرح هایی مانند آبکوه، عامل و شهدا ۲۸۰ میلیارد تومان و این اعتبار در محدوده حاشیه شهر ۱۲۰ میلیارد تومان است.
وی افزود: بخشی از اعتبارات ما نیز مانند صدور پروانه، وام ۵۰ میلیون تومانی قرض الحسنه، ودیعه مسکن و بخشش جرائم ملک، به صورت مشوق بوده و در قالب مشارکت شهروندان تحقق می یابد که شورای شهر برای این بخش، محدودیت و سقفی قائل نشده است.
مدیر عامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد خاطرنشان ساخت: کلیه مشوق های ما مازاد بر مشوق های اعطایی دولت برای نوسازی املاک در بافت های فرسوده به متقاضیان پرداخت می شود.
شاکری روش اضافه کرد: بر اساس قانون، هدف گذاری ما پیشرفت سالیانه ۱۰ درصدی در حوزه نوسازی بافت های فرسوده است که تحقق این مهم در گرو مشارکت مردم و سایر نهادها می باشد.
وی در پایان از شهروندان درخواست کرد تا برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی در خصوص دریافت مشوق ها و تسهیلات نوسازی و بازسازی املاک و بافت های فرسوده که توسط سازمان عمران و بازآفرینی شهری اجرایی شده است، با مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ تماس بگیرند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات