اجرای دومین فاز کلان پروژه خط عابر_خط زندگی

اجرای دومین فاز کلان پروژه خط عابر_خط زندگی

اجرای دومین فاز کلان پروژه خط عابر_خط زندگی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدمحسن مصحفی از آغاز فاز دوم کلان پروژه رعایت حق تقدم عابر پیاده با پوشش حداکثری تمام نقاط شهر خبرداد و بیان کرد: در فاز یک اجرا شاهد ایجاد ۱۰ ایستگاه ترویجی و اموزش رانندگان حمل ونقل عمومی و... بودیم که از پنجم مهرماه آغاز و تا ۱۵ آن ماه ادامه داشت.

وی افزود: کلان پروژه ترویج رعایت حق تقدم عابر پیاده یک طرح منحصر به فرد است که برای اولین بار در کلان شهر مشهد با هدف فراهم کردن امنیت برای عابران در خیابان‌های شهر تدارک دیده شده است. بر این اساس مشهد، اولین شهر پیاده محور و امن برای عابران پیاده خواهد بود.

فاز دوم برنامه اجرایی کلان پروژه حق تقدم عابر پیاده، به صورت گسترده‌تر و در همه مناطق (۱۳منطقه) شهر اجرا می‌شود. همچنین در این فاز اکران گسترده شهری در ۷۵ بیلبورد انجام شده است و اکران استرابردها، تلویزیون‌های قطار شهری و سایر فضاهایی که امکان تبلیغات محیطی در آنجا فراهم باشد، محقق خواهد شد.

مصحفی تصریح کرد: از ششم آبان ماه ۴۰ ایستگاه ترویجی با اجرای برنامه‌های ترویجی و تعاملی با شهروندان در مناطق ۱۳گانه شهری به اطلاع‌رسانی و آگاه سازی آحاد افراد جامعه نسبت به حقوق عابران پیاده می‌پردازند.

رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با تاکید بر حضور موثر نهادهای مردمی و حضور شوراهای اجتماعی محلات در گام دوم این کلان پروژه، افزود: استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی و شوراهای اجتماعی محلات در تقاطع پرتردد شهر پیش بینی شده است تا با حضور میدانی سفیران پویش خط عابر خط زندگی از طریق گفتگو و تعامل با مردم آنها را نسبت به اهمیت موضوع استفاده از خط عابر پیاده حساس کنند.

وی با اشاره به وظایف داوطلبان این پویش مردمی برای نجات عابران پیاده از تصادفات احتمالی و از بین رفتن سرمایه‌های اجتماعی کشور عنوان کرد: در ایستگاه‌های ترویجی برخی آگاهی‌های لازم در زمینه شیوه های کاهش احتمال برخورد خودرو با عابر پیاده (مانند شیوه‌های عبور از خیابان، عدم استفاده از تلفن همراه هنگام عبور، علل حواس پرتی راننده و ...) از سوی سفیران برای مردم تشریح خواهد شد.

مصحفی بیان کرد: به موازات فعالیت‌های فوق، همکاری‌های گسترده‌ای توسط تیم اجرایی پروژه با سازمان‌ها و معاونت‌های دیگر صورت گرفته است. فاز دوم آموزش رانندگان سیستم حمل و نقل عمومی، به ویژه رانندگان تاکسی واتوبوس در این گام نیز اجرا می‌شود.

گفتنی است به طور کلی برنامه‌های اجرایی در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه رانندگان، رویداد‌های فرهنگی هنری خیابان، پویش‌های فضای مجازی و نظارت مردمی و جشنواره‌های فرهنگی وهنری با تمرکز بر روی موضوع امنیت و ایمنی عبور و مرور پیاده در شهر پیش بینی شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات