بارگذاری بسته‌ تشویقی بازآفرینی محلات هدف  ...

بارگذاری بسته‌ تشویقی بازآفرینی محلات هدف ...

بارگذاری بسته‌ تشویقی بازآفرینی محلات هدف بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری روی سیستم‌ شهرسازی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، رمضانعلی فیضی در گفتگویی با اشاره به آخرین جلسه کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار که در آن پیرامون اقدامات انجام شده در محله آبکوه و آخرین وضعیت بسته‌های تشویقی در محدوده و محلات هدف مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اظهارکرد: در این نشست تمامی معاونت‌ها و بخش‌های ذی‌ربط شهرداری مشهد در بحث بسته‌های مشوق حضور داشتند و گزارش کاملی هم ارائه شد.

وی در ادامه گفت: براساس مصوبه شورای شهر، مهلت زمانی مشخصی به شهرداری داده شده بود تا این مصوبه روی سیستم‌های شهرسازی بارگذاری شود و ملاک عمل قرار گیرد و به حیث طراحی و نحوه اعمال ضرایب و محاسبات درآمدی نیز تمهیداتی اندیشیده شود.

فیضی با بیان اینکه گزارش‌های شهرداری نشان از بارگذاری کامل این فرآیند در سیستم‌های شهرداری دارد و فرآیند پاسخگویی نیز مشخص شده است، افزود: دوره‌های اطلاع‌رسانی و کارگاه‌های آموزشی نیز ویژه کارشناسان مناطق برگزار شده تا با آمادگی کامل بتوان وارد فاز اجرایی شد.

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: در این گزارش 3 مورد نیاز به تصریح داشت که به نفع شهروندان تصریح شد و سرانجام به تصویب کمیسیون نیز رسید؛ تمامی استفساریه‌های احتمالی نیز باید به گونه‌ای تعیین تکلیف شوند که منفعت شهروند را بهمراه داشته باشد.

فیضی با بیان اینکه بسته تشویقی درحال حاضر قابلیت اجرایی دارد و شهروندان می‌توانند از منافع آن بهره‌مند شوند، گفت: خوشبختانه شهرداری مشهد خیلی خوب به موضوع بازآفرینی و نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و محلات هدف‌ باز‌آفرینی ورود کرده و رویکرد حمایتی نسبت به ساکنان این نقاط داشته است؛ متاسفانه شرایط اقتصادی و اجتماعی حاکم بر کشور شرایط خاصی را ایجاد کرده ولی درعین حال باید شرایط را به نحوی رقم بزنیم که مردم تشویق به مشارکت شوند.

وی با تاکید بر لزوم پررنگ‌تر شدن بحث اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی عمومی نسبت به این مشوق‌ها، اظهارکرد: شورای شهر مشهد منحصربه‌فردترین سیاست تشویقی در بحث بازآفرینی را به تصویب رسانده و امیدواریم مسانل کلان کشور هم مدیریت شهری را همراهی کند تا بتوانیم گامی اساسی برای ساماندهی مسکن و ارتقا وضعیت شاخص‌های این حوزه برداریم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات