شهرداری به تعهدات خود در خصوص احداث ۳ تقاطع در کمربندی عمل کرده است

شهرداری به تعهدات خود در خصوص احداث ۳ تقاطع در کمربندی عمل کرده است


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور در آیین افتتاح تقاطع شهید یغمور افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از سه میلیون مترمربع آسفالت در سطح شیراز اجرا شده است و دستگاه متولی کمربندی اقدام به آسفالت این شریان کند.
وی گفت: اجرای این پروژه بدون اعمال محدودیت در تردد کمربندی کار بسیار دشواری بود که با همکاری پلیس راهور انجام شد.
حیدر اسکندرپور افزود: بخش زیادی از اعتبارات شهری صرف جابه جایی تاسیسات می شود که تقاضا دارم تدبیری برای این موضوع اندیشیده شود که هزینه طرح های عمرانی در شیراز کاهش یابد.
وی در ادامه با تاکید بر تعیین تکلیف کمربندی شیراز گفت: کمربندی شیراز اکنون وارد محدوده شهری شده و شهروندان درخواست دارند که در این محل خدمات شهری دریافت کنند در صورتی که شهرداری متولی کمربندی نیست‌.
وی با اشاره به اینکه متولی کمربندی راه و شهرسازی است اما مردم به دلیل قرارگیری این محور در حریم شیراز از شهرداری توقع خدمات رسانی دارند،اضافه کرد: از استاندار فارس درخواست دارم که موضوع کمربندی و مدیریت آن را تعیین تکلیف کند.
شهردار شیراز در ادامه اظهار داشت: در سال ۸۷ مهندسین مشاور برای ایمنی شیراز از خطرات سیلاب مطالعاتی انجام دادند که در این مطالعات اعلام شده بود که برای ایمنی حوزه آبریز دروازه قرآن در بالادست ۵ بند و یک لوله گذاری به موازات لوله گذاری موجود در دروازه قرآن انجام شود که به هر دلیلی این اقدامات در گذشته انجام نشده بود.
وی ادامه داد: فروردین سال گذشته سیلاب ویرانگری در محل دروازه قرآن شکل گرفت و تعدادی از هم وطنان جان خود را به این خاطر از دست دادند.
اسکندرپور اضافه کرد: با هماهنگی بین شهرداری شیراز، منابع طبیعی و سازمان آب، ۶ بند توسط منابع طبیعی در بالادست دروازه قرآن احداث شد که با این اقدام بخش زیادی از سیلاب از کوه های بمو در این بندها متوقف می شود و در حریم شهر نیز شهرداری عملیات احداث لوله دوم را در روزهای اخیر آغاز کرد و تا ماه های آینده به سرانجام خواهد رساند و عملا با کار جمعی دستگاه های اجرایی مخاطرات حوزه آبریز دروازه قرآن مدیریت خواهد شد.
شهردار شیراز گفت: تقاطع غیرهمسطح شهیدان یغمور طی چند هفته گذشته تکمیل شده بود اما تاخیر در افتتاح این پروژه به این دلیل رخ داد که مقرر شده بود وزیر راه و شهرسازی در این مراسم حاضر شود که به دلیل شیوع کرونا و مسایل دیگر این امر محقق نشد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات