دولت در سال‌های گذشته میلیاردها تومان اعتبار به رفع مشکلات کمربندی شیراز اختصاص داده  ...

دولت در سال‌های گذشته میلیاردها تومان اعتبار به رفع مشکلات کمربندی شیراز اختصاص داده ...


عنایت ا.. رحیمی تصریح کرد: انسان محوری به معنای این است که  شهر را به عنوان یک سیستم و موجود زنده در نظر بگیریم، در این دیدگاه همه نیازهای یک شهر از جمله خیابان‌ها، تقاطع‌ها ، فضای سبز، امور فرهنگی و... در کنار هم مورد توجه قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: بی تردید توجه یک جانبه به پیشرفت بعضی نیازها و رها کردن سایر آنها مشکلات زیادی در پی دارد؛ بنابراین مدیریت شهری مبتنی بر علم به همه وجوه توجه می‌کند.
استاندار فارس اظهار داشت: من از گذشته با مشکلات  کمربندی شیراز و شهرک‌های منتهی به آن آشنایی دارم و در یک دهه گذشته شاهد رفع بسیاری از این مشکلات و به طورکلی توسعه و پیشرفت عمرانی در این بخش از شهر شیراز بوده‌ایم.
رحیمی با تاکید بر اینکه دولت در سال‌های گذشته میلیاردها تومان اعتبار به رفع مشکلات کمربندی شیراز اختصاص داده است، خاطرنشان کرد:  سه تقاطع عدالت، وحدت و خلیج فارس طی سال های ۸۸ تا ۹۵ با اعتبارات دولتی و تملک های صورت گرفته از سوی شهرداری احداث شده است.
وی با اشاره به کلنگ زنی تقاطع مهدی آباد با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان در سال جاری گفت: این تقاطع از جمله تعهدات راه و شهرسازی در کمربندی شیراز است که امیدواریم با تامین اعتبارات مورد نیاز در اسرع وقت به نتیجه برسد.
عملیات احداث چندین دور برگردان، اصلاح مسیر، نصب دوربین های ثبت سرعت و تامین روشنایی از دیگر اقداماتی است که به گفته استاندار فارس از سوی راهداری و راه و شهرسازی با هدف ایمن سازی کمربندی  انجام شده است.
رحیمی  تصریح کرد:علاوه براین در استای اصلاح وضعیت کمربندی مسیر میدان رودکی تا تقاطع وحدت از چهار باند به شش باند عبور و مرور افزایش یافته است.
وی ادامه داد: قرار گرفتن تاسیسات شهری در مسیر پروژه های عمرانی امری اجتناب ناپذیر است و جا به جایی این تاسیسات با همراهی دستگاه های خدمات رسان انجام می‌شود.
استاندار فارس گفت: در زمان تهیه طرح تفصیلی شهر شیراز بخش درخور توجهی از هزینه های مورد نیاز در کمربندی به عهده شهرداری گذاشته شده است.
وی اظهار داشت : نیازهای یک شهر همواره در حال تغییر است و دیدگاه مدیریت شهری برای رفع این نیازها باید پویا و دینامیک باشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر مدیریت شهری خدمات ارزنده ارائه میدهد به گونه ای که پروژه بزرگ خط دو مترو هم اکنون در حال اجرا است و با تلاش شهرداری و کمک مدیریت ارشد استان در طول عمر این دولت خواهد رسید که رکوردی کشوری در زمینه احداث خطوط زیر زمینی حمل و نقل رقم خواهد زد.
وی افزود: همچنین طرح های مقدماتی و مراحل تصمیم گیری تراموا در دستور کار قرار گرفته که باید  شهرداری و شورای شهر بکوشند این پروژه نیز در ایام فعالیت آنها آغاز شود.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات