گفتگوی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با خبرگزاری مهر

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، مهندس افشاری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان در گفتگوی حضوری با خبرگزاری مهر، به سوالات مطروحه پاسخ داد.

مهندس افشاری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به آخرین وضعیت پروژه های سد سازی در استان، اظهار داشت: سد مشپا با 37درصد پیشرفت فیزیکی، سد بلوبین با 62.5 درصد، سد مراش 62 درصد و سد تالوار با 99.7 درصد پیشرفت ،سدهای در دست اجرای این شرکت را تشکیل می دهند.

وی از مطالعات تکمیلی مشمپا برای بررسی وضعیت کیفی آب رودخانه قزل اوزن همزمان با اجرای پروژه مشمپا خبر داد وتاکید کرد سد تالوار در صورت تامین اعتبار لازم جهت تکمیل پروژه، امسال به بهره برداری خواهد رسید.

افشاری با اشاره به مدیریت یکپارچه حوضه های آبریز کشورتصریح کرد: مدیریت منابع آب از جایگاه استانی خارج شده و بصورت مدیریت یکپارچه حوضه های آبریز توسط وزارت نیرو، اعمال می گردد.

رئیس هیات مدیره شرکت در ادامه به حجم مخازن سدهای استان اشاره نمود و گفت: مجموع حجم مخازن سدهای در دست بهره برداری 219میلیون متر مکعب و مجموع مخازن سدهای در دست احداث 560 میلیون متر مکعب می باشد و ابراز امیدواری کرد که با بهره برداری از 4 سد در حال ساخت به همراه سدهای در دست بهره برداری، بتوانیم وابستگی به سفره های آب زیرزمینی را کاهش داده و به نرم کشوری برسیم.

وی بارش های دو سال اخیر را مطلوب دانست و افزود: این بارشها توانسته اند از افت سطح سفره های آب زیرزمینی جلوگیری کرده و حدود 60 سانتی متر از کسری سطح سفره آب زیرزمینی استان را جبران نماید.

افشاری ضمن تاکید بر انسداد 350 حلقه چاه غیرمجاز تا پایان سال ،گفت: تاکنون 66 حلقه از  چاههای غیر مجاز پر و مسلوب المنفعه شده است و انتظار میرود تداوم بارشها  و اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی و کنترل برداشت آب در پیشگیری از افت سطح آبخوان تاثیر قابل اهمیتی داشته باشد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای زنجان

منبع خبر

شركت آب منطقه‌ای زنجان

شركت آب منطقه‌ای زنجان یک سازمان دولتی می باشد

    نظرات