آغاز به‌کار هيئت ساماندهي بازارهاي محلي آب در وزارت نیرو

آغاز به‌کار هيئت ساماندهي بازارهاي محلي آب در وزارت نیرو

"کیومرث حیدری" در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، تدوين و ابلاغ نظام‌نامه ساماندهی و توسعه بازارهای محلی آب را يكي از گام‌هاي بنيادي اصلاح ساز دانست و ادامه داد: در همين راستا تشكيل هيئت ساماندهي و راهبري بازارهاي محلي آب، اهتمام جدي وزارت نيرو براي ايجاد زمينه تحقق اهداف را نشان می‌دهد.

به گفته حیدری در اولين جلسه هيئت ساماندهي بازارهاي محلي آب که با حضور اکثريت اعضا برگزار شد، دبيرخانه اين هيئت نیز در ستاد وزارت نيرو تشكيل و كار خود را آغاز كرد.

وی با اشاره به استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصان در این زمینه گفت: علاقه‌مندان به همفكري و مشاركت در تصميم‌سازي در اين حوزه (توسعه بازارهاي محلي آب) مي‌توانند نظرات و پيشنهادات خود را به دبيرخانه هيئت (دفتر سرمايه گذاري و تنظيم مقررات بازار آب و برق) ارسال کنند.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و تنظیم مقررات بازار آب و برق وزارت نیرو اظهار کرد: امیدواریم با بکارگيري موثر ظرفيت اين نهاد تازه تاسيس و مشارکت بخش‌هاي مرتبط در حوزه‌ آب کشور، امكان برون رفت از بحران‌هاي ادواري آب فراهم آمده و به ارتقاي هر چه بيشتر توسعه پايدار کشور منجر شود.

حیدری با اشاره به اهمیت مسئله آب در کشور ادامه داد: مسئله آب به‌عنوان يكي از موضوعات ويژه و حائز اهميت در صدر اولويت‌هاي برنامه ششم قرار گرفته و اين توجه، متاثر از شرايط خاص كشور، كم آبي شديد بسياري از مناطق، خشكسالي‌هاي مستمر و آثار زيان‌بار آن بر زيست اجتماعي بلندمدت تمدن ايراني است.

وی افزود: سياستگذاري‌هاي بخش آب نمي‌تواند بي‌توجه به چنين شرايط و اولويتي متكي به رفتار نادرست گذشته استمرار پیدا کند و تغيير پارادايم و نه تغيير جزئي در روش‌هاي جاري، مي‌تواند در تسكين كوتاه مدت مسئله و حل بلندمدت آن موثر باشد.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و تنظیم مقررات بازار آب و برق وزارت نیرو خاطرنشان کرد: بر همين اساس تغيير نوع نگاه از مناسبات وابسته به اطلاعات زائيده از محيط كسب و كار ناكارآمد به مناسبات حاصل‌شده از محيط رقابت‌پذير براي كشف ارزش واقعي آب و تخصيص متكي به آن در دستور قانونگذار (با تمركز و تاكيد بر شكل‌دهي بازارهاي محلي آب در برنامه ها و قوانين مختلف)، دولت (با تاكيد بر بهبود محيط كسب و كار و توسعه رقابت) و وزارت نيرو (با اتخاذ رويه‌ها و برنامه‌هاي اجرایي براي اصلاح اساسي ساز و كارهاي جاري) قرار گرفته است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

منبع خبر

وزارت نیرو

وزارت نیرو

وزارت نیرو

    نظرات