بقعه محمد ابن خلیلان از 75 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است

بقعه محمد ابن خلیلان از 75 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است

رئیس سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه گفت:  در حال حاضر بقعه محمد ابن خلیلان از 75 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  حجت الاسلام والمسلمین امیر عباس عابدینی اظهار کرد:  این بقعه به مساحت  یک هزار مترمربع با 75 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است .

وی با بیان اینکه در حال حاضرگنبد و ایوان بقعه محمد ابن خلیلان در دست اجرا است، بیان کرد:  بعد از اتمام عملیات اجرایی ساخت ، طرح توسعه محوطه بیرونی آغاز  می  شود.

رئیس سازمان آرامستان های شهرداری ارومیه با بیان اینکه تاکنون برای بقعه محمد ابن خلیلان یک میلیارد تومان اعتبار صرف شده است، اظهار کرد:  با تسریع در روند ساخت، بقعه محمد ابن خلیلان در سال 1400 به بهرداری می رسد.

به استناد کتب مهم شیعه ابو عبدالله محمد بن خلیلان از محدثین و مروجین شیعه در غیبت صغری و اوایل غیبت کبری امام زمان(عج) در قرن سوم و اوایل قرن چهارم هجری است .

وی در دوران ائمه اطهار(ع) و عصر غیبت صغری زندگی می‌‌کرد و با نواب خاص امام زمان(عج) ارتباط داشت و از موالیان و محارم اسرار امامان معصوم(ع) بودند .

خلیلان از تبار قریش و از ذریه عبد مناف جد بزرگوار پیامبر(ص) است و از نسل عموزادگان پیامبر(ص)  محسوب می‌شود .

در آغاز قرن چهارم هجری، ارومیه از آبادانی و فرهنگی غنی برخوردار بود و محمد بن خلیلان برای کسب علم و حدیث در سفر بوده که به این شهر برای تبلیغ مهدویت آمده است .

مضجع مطهر ابن خلیلان بیش از هزار سال است که در قبرستان تاریخی کنار شهر ارومیه(دیگاله) قرار داشته و از قرون گذشته نام این قبرستان به "محمد خللان" مشهور است و در حال حاضر تنها اثر باقی مانده از این قبرستان بنای تاریخی بقعه محمد بن خلیلان است که با قدمت و معماری مربوط به عصر صفوی احداث شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات