ماینینگ غیرمجاز در استان مرکزی تهدید جدی تامین برق تابستان 1400

ماینینگ غیرمجاز در استان مرکزی تهدید جدی تامین برق تابستان 1400

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد اله داد" در جلسه هم اندیشی با نیروی انتظامی استان مرکزی ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی در جمع آوری دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز گفت: با همکاری و تعامل شایسته نیروی انتظامی با شرکت توزیع نیروی برق استان شاهد جمع آوری گسترده دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز در استان بوده‌ایم.
وی بیان کرد: طی 11 ماه سال جاری 6 هزار و 400 ماینر غیرمجاز در استان در 42 محل کشف و بیش از 120 میلیارد ریال هزینه انرژی از این مصرف کنندگان دریافت و به خزانه دولت بازگردانده شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بر ضرورت نظارت و هماهنگی بیشتر وزارت مخابرات، ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت معدن و تجارت و شرکت گاز و شهرک‌های صنعتی بر نوع فعالیت صنعت در این جلسه تاکید کرد.
اله داد تصریح کرد: جمع‌آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز، از مهمترین محورهای تعیین شده برای کاهش مصرف برق و کمک به کاهش مصرف سوخت نیروگاه‌هاست.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه استفاده غیرمجاز و بی‌رویه مصرف کنندگان رمز ارزها موجب کمبود انرژی به صورت مداوم خواهد شد، افزود: در صورت عدم نظارت و کنترل بر مصرف استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارزها در سال آینده در تامین انرژی برق دچار مشکل جدی خواهیم شد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی و مبارزه با کالای قاچاق و ارز فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز گفت: نیروی انتظامی تلاش می‌کند با همكاری و تعامل سازمان‌ها و شهروندان به عنوان سرمایه‌های بی‌بدیل اجتماعی در پیشبرد ماموریت‌ها و ارتقای كیفی خدمات‌رسانی حركت كند.
سرهنگ محمد عقیل سلگی افزود: نیروی انتظامی به عنوان نهادی پیشرو در برقراری نظم اجتماعی در کنار دستگاه‌های قضایی و امنیتی جامعه با احساس مسئولیت در برابر مردم و پیگیری به موقع انجام وظیفه می کند و مبارزه با استفاده کنندگان دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز نیازمند یک عزم همگانی است.
"سرهنگ احسان آنقی "رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی هم با بیان اینکه پلیس فتا در استان 10 سال است که فعال شده، افزود: جرم‌هایی که مصادیق سایبری در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی دارد را پیگیری می‌کند که قطعاً نیروی انتظامی بدون مشارکت مردم در ماموریت‌های خود موفقیت واقعی را کسب نخواهد کرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات