از توزیع غذای گرم تا سازماندهی کمک ها در توزیع خدمات و امکانات

از توزیع غذای گرم تا سازماندهی کمک ها در توزیع خدمات و امکانات

از توزیع غذای گرم تا سازماندهی کمک ها در توزیع خدمات و امکانات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، با شروع ویروس همه‌گیر کرونا و مواجهه با چالش اقتصادی پیش‌ بینی نشده‌ ای که تمام افراد جامعه به ویژه گروه‌ های کم‌ درآمد و کم برخوردار را درگیر کرد، این سازمان با راه‌ اندازی پویش باهم می‌ مانیم، رویکردهای حمایت‌ محورانه خود را آغاز کرد.

در این پویش که با مشارکت خیرین و تشکل‌ های مردمی شورای اجتماعی محلات، ادارات فرهنگی و اجتماعی مناطق و گروه‌ های داوطلب آغاز شد، اقلام بهداشتی، ماسک، غذای گرم و بسته‌ های فرهنگی میان گروه‌ های در معرض آسیب توزیع شد. در وهله اول این بسته‌ ها با مشارکت مردم و همراهی سازمان فرهنگی و اجتماعی تامین و سپس در مناسبت‌ های مختلف با همکاری اعضای شوراهای اجتماعی محلات توزیع می‌شد.

در این راستا ۱۲۴ هزار و ۴۰۲ پرس غذای گرم توسط خیرین در محلات پیرامونی، و خانواده‌های کم برخوردار توزیع شد.
تعداد ۳۹۱ هزار و ۲۰۰ عدد ماسک به صورت رایگان همراه با بسته‌های بهداشتی توزیع شد که حدود ۲۳۶ هزار عدد آن توسط خیرین و مابقی توسط سازمان فرهنگی و اجتماعی تامین و اهدا شد. همچنین بیش از ۸ هزار پک بهداشتی شامل محلول ضدعفونی، دستمال کاغذی، ژل و... توزیع شده که ۶ هزار و ۳۷۲ بسته آن توسط خیرین و مابقی توسط سازمان تهیه و توزیع شده است.

در ایام نیز به دلیل محدودیت تردد و پایگاه‌ها و اماکن تفریحی، لزوم تهیه بسته‌های فرهنگی و لوازم تحریر ذیل این پویش احصا و در این زمینه ۷ هزار و ۳۱۷ قلم لوازم تحریر به دانش‌آموزان و کودکان خانواده‌های کم برخوردار اهدا شد.

گفتنی است برجسته‌ ترین امتیاز این پویش، سازماندهی کمک‌ های مردمی، خیرین و سازمان‌ فرهنگی و اجتماعی در توزیع خدمات و امکانات به گروه‌های آسیب‌ پذیر است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات