تدوین راهاکارهای نهادینه‌سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست در قزوین

تدوین راهاکارهای نهادینه‌سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست در قزوین

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، مهران شنتیایی اظهار کرد:  نقش صنایع در حفظ محیط زیست بسیار مشهود است که می‌توان با تغییرات کوچکی در دستگاه‌های این بخش، آلودگی زیست محیطی را به مقدار چشم‌گیری کاهش داد.

وی افزود: بخشی از آلاینده‌های محیط زیست در بخش صنایع تولید می‌شود که باید با برنامه‌ریزی از شدت آسیب این آلاینده‌ها کاست تا بتوانیم محیط را برای زندگی سالم سازیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به اینکه برای حفظ سلامت شهر ابتدا باید تغییرات کوچکی در صنعتمان دهیم، اظهار کرد: سلامت محیط زیست در گرو سلامت خاک، آب و هوای شهر است که سبب می‌شود تا سلامت جامعه نیز حفظ شود، صنایع نقش بسیار مهمی در سلامت محیط زیست که در واقع سبب سلامت انسان می‌شود بازی می‌کند.

شنتیایی با بیان اینکه باید پسماندهای صنعتی را مدیریت کرد، تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری نشست‌هایی تخصصی صاحبان صنایع بتوان مقدار آلودگی زیست محیطی را کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه مسوولان بخش صنعت باید آموزش‌های لازم جهت کنترل آلودگی را ببینند، گفت: صنعت‌کاران باید نحوه مدیریت پسماندهای خود را آموزش ببینند تا از آلودگی این بخش بر محیط زیست کاسته شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با تاکید بر اینکه کنترل آلودگی محیط زیست به هیچ عنوان از عهده یک ارگان بر نمی‌آید، اظهار کرد: با اجرای طرح اکولوژی صنعتی که به عنوان یک برنامه زیرساختی برای ساماندهی و مدیریت پسماند صنعتی صورت می‌گیرد، کمک بسزایی به کنترل آلودگی محیط زیست در قزوین می‌کند.

شنتیایی با تاکید بر اینکه راهکارهای نهادینه‌سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست در قزوین تدوین می‌شود، اظهار کرد: در راستای کنترل آلودگی محیط زیست در قزوین، راهکارهای نهادینه‌سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست تدوین می‌شود.


لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات