تاکید بر برخورد جدی با استخراج کنندگان رمز ارز غیرمجاز

تاکید بر برخورد جدی با استخراج کنندگان رمز ارز غیرمجاز

به‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، "سید محمد موسوی‌زاده" در این نشست به آمار کشفیات رمزارزهای دیجیتالی اشاره کرد و گفت: از سال گذشته تا به حال دو هزار و ۹۱۹دستگاه رمزارز غیرمجاز در استان شناسایی و جمع آوری شده است.
وی با بیان اینکه مصرف برق هر دستگاه ماینر حدود یک و نیم کیلووات در ساعت برآورد شده افزود: این تعداد دستگاه ارز غیرمجاز کشف شده، حدود ۵ درصد مصرف برق استان را به خود اختصاص داده است.
وی با قدردانی از همکاری شایسته ارگان‌های ذی‌ربط در زمینه کشفیات و جمع‌آوری ماینرهای غیرمجاز اظهار داشت: در استان ۱۲ مشترک، مجوز استخراج رمزارز دارند که تا پایان شهریور ماه امسال، اجازه فعالیت نداشته و مراتب به آنها ابلاغ رسمی شده است.
در ادامه "محمد شریف ابراهیمی" دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اظهار کرد: مشترکانی که برق غیرمجاز استفاده می‌کنند، به ویژه افرادی که با دستگاه‌های استخراج رمزارز بدون مجوز باعث خاموشی می‌شوند، بدانند این عمل مجرمانه محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: شعبه مستقل در دادگاه به منظور بررسی سریع پرونده‌های مربوط به رمز ارزهای غیر مجاز تعیین شده و در صورت کشف ماینرهای بدون مجوز، به صورت ویژه رسیدگی و حکم قضایی صادر می‌شود.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات