مسکن مهر نکا مشکل زیرساخت دارد

مسکن مهر نکا مشکل زیرساخت دارد

http://www.bananews.ir/فرماندار نکا گفت: مسکن مهر نکا مشکل آماده‌سازی و زیرساخت دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رضا آزادی کناری ظهر امروز در هفتاد و پنجمین شورای مسکن استان مازندران در فرمانداری نکا اظهار داشت: آب‌های سطحی این شهرک بالا است و برای برون رفت از این وضعیت باید کانال‌های متعدد حفر شود تا سطح آب در این شهرک پایین رفته و مشکل آب‌های سطحی برطرف شود.

وی تصریح کرد: مراحل انتقال آب، برق و گاز در این شهرک مسکن مهر نکا آغاز شده و چاه نیز خریداری شده است و باید در این رابطه راه و ترابری به آب و فاضلاب شهری مجوز انتقال دهد تا با مجوز انتقال، کارهای زیرساختی برای این واحدها انجام شود.

آزادی‌کناری با بیان اینکه چهار پیمانکار در این شهرک کار را رها کرده‌اند، تصریح کرد: چهار پیمانکار مسکن مهر یک هزار و ۶۸۰ واحدی نکا در مراحل فنداسیون و یا سقف، کار را نیمه‌کاره رها کرده‌اند و باید وضعیت آنان مشخص شود.

وی گفت: مسکن مهر ۸۴ واحدی خشک آبندانسر نیز نیمه کاره رها شده است و در پروژه ۴۴۸ واحدی خیران مسکن‌ساز نیز باید وضعیت مشخص شود و اگر قرار است که بسازند باید سهم آورده متقاضی را بپردازند که قبول نکردند و باید تکلیف مشخص شود.

آزادی‌کناری یادآور شد: در شهرستان نکا دارای دو مسکن مهر هستیم که مسکن مهر یک هزار و ۶۸۰ واحدی و مسکن مهر ۸۰ واحدی است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۲ هزار و ۴۵۰ نفر برای مسکن مهر شهرستان نکا ثبت نام کردند و برای آنان تشکیل پرونده شده است.

فرماندار نکا با بیان اینکه یک هزار و ۱۵۰ نفر به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی شدند، خاطرنشان کرد: برای ۵۱۶ نفر نیز قرارداد پیش‌فروش منعقد شده و از این تعداد یک هزار و ۳۰۰ نفر باقی ماندند که باید به بانک معرفی شوند.

* هدایت آب به رودخانه جامخانه

مدیر دفتر حفاظت مهندسی رودخانه‌های مازندران نیز در ادامه گفت: هدایت آب به رودخانه جامخانه مشکل آب‌های سطحی مسکن مهر نکا را حل می‌کند.

سیدعباس طاهری در این جلسه ابراز داشت: براساس مطالعات انجام شده ۱۷ متر مکعب بر ثانیه کل دبی سیلاب است که با انتقال به رودخانه جامخانه، مشکل آب‌های سطحی مسکن مهر شهید عباسپور نکا حل می‌شود.

وی ادامه داد: چاه جاذب برای این شهرک با توجه به حجم بالای ساخت و ساز جوابگو نیست و باید برای شهرک مسکن مهر نکا، تصفیه‌خانه فاضلاب خانگی طراحی شود.

به گزارش فارس، طاهری گفت: جمع‌آوری آب‌های سطحی و هدایت آن به رودخانه از جمله برنامه‌های مطالعاتی است که در دستور کار قرار دارد و با قوت انجام می‌شود.

 

    نظرات