۲۲۰ پرونده زمین خواری در تهران

۲۲۰ پرونده زمین خواری در تهران

۲۲۰http://www.bananews.ir/ پرونده زمین‌خواری در تهران وجود دارد. برخی از زمین‌خوارن هکتاری تهران اقدام به ضرب و شتم کارشناسان دستگاه‌های اجرایی می‌کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس درباره زمین‌های تصرف شده در استان تهران اظهار داشت:‌ در استان تهران زمین‌خوار از ۲۰۰ متر تا ۱۰ هکتار داریم.

وی درباره احکام قضائی برای پرونده‌های زمین‌خواری گفت: احکامی که از سوی مراجع قضائی برای زمین‌خواران صادر شده بخشی از احکام غیابی بوده است؛ یعنی متهم و متهمان پرونده زمین خواری یا ایران نبودند و یا اینکه تعمداً در جلسات دادگاه حضور پیدا نکردند و جریان دادرسی به صورت غیابی برگزار شد.

این مقام مسئول بیان داشت: براساس آراء حکم جلب این افراد نیز صادر شده است این افراد علاوه بر اینکه محکوم به خلع‌ید و قلع و قمع تجهیزات غیرقانونی هستند محکوم به مجازاتی از قبیل حبس، شلاق و جزای نقدی هم شده‌اند.

برای ۵۵ نفر از زمین خواران استان تهران حکم صادر شده است

وی افزود: مجموعه افرادی که احکام درباره آنها اجراء شده حدود ۵۵ نفر هستند و مابقی نیز علی‌رغم اینکه حکم لازم‌الاجرا در موردشان اجرا شد، هنوز دستگیر نشده و یا اینکه این افراد خارج از کشور هستند به هر حال احکام دیر یا زود اجرایی می‌شود و هیچ مانعی هم در ارتباط با اجرای این احکام وجود ندارد.

۷۰۰ هکتار از اراضی تصرف شده در تهران آزاد شدند

وی یادآور شد: نیمی از اراضی که به شکل‌های مختلف تصرف غیرقانونی شده با تلاش‌هایی که انجام شد و با احتساب طرح‌های در دست اجرا حدود ۷۰۰ هکتار از اراضی تصرف شده آزاد شدند و معادل همین مقادیر هم باید در دست اقدام داشته باشیم که در طرح‌های آتی آزادسازی شود.

بزرگترین و کوچکترین زمین‌خوار استان تهران

وی بزرگترین زمین‌خوار استان تهران را در منطقه خجیر معرفی کرد گفت: این زمین خوار بیش از ۵ هکتار با تأسیسات دامداری، گلخانه آپارتمان مسکونی تصرف کرده بوده و کوچکترین زمین‌خوار در منطقه کن و سولقان بوده که ۲۰۰ متر از اراضی را تصرف کرد.

وی ادامه داد: مافیایی زمین‌خواری در کشور است که با بسیاری ارگان‌های رابطه دارند.

وی یادآور شد: خیلی از سفارشات، رانت‌بازی‌ها و رانت‌خواری‌ها نتوانستند در اجرای قانون تأثیرگذار باشد این‌جای تقدیر دارد که دستگاه‌های اجرایی ما با قدرت در مقابل فشارها ایستاده‌اند.

۲۲۰ پرونده زمین خواری

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: حدود ۲۲۰ پرونده زمین‌خواری در مراجع قضایی مختلف و دادسرای مبارزه با زمین‌خواری در دست رسیدگی است،امیدواریم تا پایان امسال و سه ماهه اول سال آینده بتوانیم تعداد قابل توجهی احکام لازم‌الاجراء پس از طی کردن مراحل قانونی داشته باشیم.

باند بازی در زمین‌خواری

وی با اشاره به اینکه زمین خواری در استان تهران باند بازی شده است گفت: باندی که در منطقه خجیر بود و ارتباطاتشان و شکواییه‌هایی که علیه مدیران اجرایی مطرح کردند و حتی برخی از کارشناسان دستگاه‌های اجرایی را تهدید کرده بودند و مواردی از ضرب و شتم اینها را داشته‌ایم که این افراد برای جلوگیری از اجرای احکام دست به ضرب و شتم زده بودند.

این مقام مسئول یادآور شد: بدون توجه به هیچ توصیه و رانت‌ با اقتدار و قاطعیت ایستاده‌ایم و از هیچ ترفندی هراسی نداریم.

 

    نظرات