محصولات بومی شده ریلی در اراک رونمایی می شود

محصولات بومی شده ریلی در اراک رونمایی می شود

www.BanaNews.irمدیر عامل شرکت واگن پارس اراک گفت: دو محصول ریلی بومی شده توسط متخصصان و مهندسان شرکت واگن پارس اراک که بیش از ۵۰ میلیون تومان صرفه جویی ارزی در هر دستگاه دارد در ایام دهه فجر امسال رونمایی می شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حسین عاشوری در جریان بازدید رئیس مدیرعامل شرکت مادر تخصصی حمل و نقل ریلی شهری کشور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این دو محصول شامل واگن لبه بلند و واگن دو محوره باری است که فناوری حرکت این واگن ها برای اولین بار در کشور طراحی و ساخته شد.

وی با یادآوری اینکه این دو محصول همزمان با ایام دهه فجر رونمایی می شود، گفت: این دو محصول طراحی، ساخته، تست شده و مجوز تولید انبوه را نیز گرفته است که همه این اقدامات حاصل تلاش مهندسان و کارگران کارخانه است.

وی اضافه کرد: این شرکت ضمن در اختیار داشتن امکانات لازم برای تولید خودروهای ریلی به ویژه مترو و ترنست، قابلیت طراحی انواع واگن های باری و مسافربری را نیز دارد.

حسین عاشوری افزود: توان تولید ۱۵۰ دستگاه انواع قطار مسافربری در شرکت واگن پارس اراک درصد قابل توجهی از نیاز کشور به این نوع محصول را تامین می کند.

وی گفت: تولیدات شرکت واگن پارس اراک در ۱۰ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۲ درصد رشد داشته است که این مهم مرهون تلاش پرسنل این شرکت و حمایت های مسئولان کشوری و استان مرکزی از این صنعت است.

مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک اشاره کرد: تولید هر واگن باری به طور متوسط ۱۰۰ هزار دلار، مسافربری یک میلیون یورو، لکوموتیو حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار یورو و هر واگن مترو بیش از ۸۵۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه دارد.

 

    نظرات