اقدام‌های جدید برای تسریع تامین خدمات زیربنایی شهرهای جدید

اقدام‌های جدید برای تسریع تامین خدمات زیربنایی شهرهای جدید

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از اختصاص۹۰۰ هزار تومان از محل تسهیلات بانکی برای تامین خدمات زیربنایی شهرهای جدید خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رستمیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی اقدامات انجام شده در راستای تامین خدمات زیربنایی و روبنایی در شهر‌های جدید اظهار کرد: با توجه به این‌که ۳۷۲ واحد در ۱۸ شهر جدید کشور در دست ساخت قرار دارد، تامین خدمات زیربنایی و روبنایی آنها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی در ادامه با بیان این‌که برای خدمات زیربنایی و روبنایی هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ی خوبی بین وزیر راه و شهرسازی و وزیر نیرو انجام شده تا از محل تسهیلات بانکی مبلغ ۹۰۰ هزار تومان به‌عنوان آورده متقاضی برای تسریع در تامین خدمات زیربنایی واحد‌های مسکن مهر لحاظ و به فروش انشعاب اختصاص یابد.

رستمیان به ایجاد فضای سبز واحد‌های تجاری، آموزشی و بهداشتی در سایت‌های مسکن مهر اشاره و تصریح کرد: برای تامین این خدمات زمین در اختیار دستگاه‌های مربوطه و بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در شهرهای جدیدی که دارای شرکت عمران بوده و شهرداری نیز تاسیس شده است، ایجاد فضای سبز و خدمات شهری به شهرداری‌ها واگذار می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا وزارت راه و شهرسازی در شرکت عمران طرح‌های جدید برنامه‌ای برای تامین صفر تا ۱۰۰ خدمات زیربنایی در این شهرها ندارد، اظهار کرد: بحثی مطرح شده که این اقدام برای چند هزار واحد صورت گیرد، البته پیمانکار این واحد‌ها تجربه‌ی انجام این کار را در گذشته داشته‌اند.

وی تامین آب و برق و به ویژه گاز را کاری تخصصی دانست و اضافه کرد: هنوز این ظرفیت وجود ندارد که خودمان بخواهیم این خدمات را در شهرهای جدید ایجاد کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تامین خدمات زیربنایی توسط یکی از پیمانکاران سایت‌های مسکن مهر یک الگو دانست و گفت: این اقدام باید با نظارت وزارت نیرو انجام و تمام جوانب کار، اصول، معیارهای فنی و استاندارد‌های لازم رعایت شود.

وی از اختصاص مبلغ ۹۰۰ هزار تومان از محل تسهیلات بانکی برای تامین خدمات زیربنایی شهرهای جدید خبر داد و گفت: هنوز ظرفیت لازم برای این‌که صفر تا ۱۰۰ کار تامین خدمات زیربنایی پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای جدید را خودمان انجام دهیم، وجود ندارد و فعلا این کار باید توسط وزارت نیرو انجام شود.

 

 

    نظرات