ساخت ۱۶۳ دهنه پل در فاز نخست جاده قزوین – الموت – تنکابن

ساخت ۱۶۳ دهنه پل در فاز نخست جاده قزوین – الموت – تنکابن

http://www.bananews.ir/مدیرکل راه و ترابری استان قزوین گفت: در اجرای فاز نخست جاده قزوین – الموت – تنکابن ۱۶۰ دهنه پل زیر۱۰ متر و سه دهنه پل بالای ۱۰ متر ساخته می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدامین نصراللهی‌زاده با بیان این خبر افزود: با توجه به سطح گسترده عملیات خاکریزی، زیرسازی، پیچ‌های تند و دره‌های عمیق این طرح از پروژه‌های راهسازی سخت محسوب می‌شود.

وی محور قزوین – الموت – تنکابن را یکی از طرح‌های با اهمیت ملی اعلام و اضافه کرد: این طرح به موازات جاده‌های جنوب و مرکز کشور به شمال محسوب می‌شود که با راه‌اندازی آن شاهد کاهش چشمگیر ترافیک جاده‌ای و تلفات سوانح رانندگی در جاده‌های استان قزوین و محورهای موازی آن خواهیم بود. نصراللهی‌زاده، با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای تسریع در ساخت جاده قزوین – الموت – تنکابن گفت: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به استان قزوین ۴۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، استانی و وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل این طرح اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و ترابری قزوین یادآور شد: قطعه نخست این محور به طول ۱۳ کیلومتر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و با توجه به اعتبارات در نظر گرفته شده برای سال آینده سعی می‌کنیم هرچه سریع‌تر محور قزوین – الموت – تنکابن به بهره‌برداری برسد. به گفته نصراللهی‌زاده فاز نخست جاده قزوین – الموت – تنکابن با مشخصات راه اصلی درجه یک، حدفاصل روستای حصارخروان در کمربندی آزادراه قزوین - کرج تا روستای شهرک الموت به طول ۶۲ کیلومتر در دست ساخت است.

 

 

 

    نظرات