بازدید مسئولان بنیاد مسکن از ۲۴ هزار واحد مسکونی زلزله‌زده نیشابور

بازدید مسئولان بنیاد مسکن از ۲۴ هزار واحد مسکونی زلزله‌زده نیشابور

http://www.bananews.ir/فرماندار نیشابور گفت: ۳۵ اکیپ از طرف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیشابور از بیش از ۲۴ هزار واحد مسکونی سطح شهرستان بازدید به عمل آوردند و ارزیابی خسارات کردند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید جلال هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور با انتقاد از رواج شایعات درباره زلزله اظهار داشت: فردی که در خارج شهرستان با ارائه اطلاعات غلط به شایعات در زمینه زلزله نیشابور دامن می‌زد دستگیر شد.

وی تأکید کرد: به لحاظ علمی پس‌لرزه‌های کاهنده حاکی از پایان زلزله است.

فرماندار نیشابور خاطرنشان کرد: مباحثی مانند آماده کردن ۱۵۰ هزار دست کفن، ایجاد فلان شکاف با عمق ده‌ها متر در فلان کوه و فلان مزرعه، روشن ماندن آتش منزلی که خاموش نمی‌شود شایعه است.

وی از مردم درخواست کرد به شایعات توجه نکرده، با توکل به خدا به دنبال ایجاد زندگی فعال، با نشاط و خداپسندانه باشند.

فرماندار نیشابور یادآور شد: برای رفع ترک و مویه منازل و محل‌های کار ناشی از زلزله نیشابور خسارت پرداخت نمی‌کنیم.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: اعتبارات ۱۲ میلیارد تومان تخصیصی دولت بلاعوض برای حادثه زلزله نیشابور متعلق به کسانی است که بخواهند اماکن ضربه‌پذیر و خطرزای خود را تخریب کرده و از نو با نظارت فنی بسازند.

هاشمی اظهار داشت: به این افراد در مناطق مختلف یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در سه مرحله به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

فرماندار نیشابور خاطرنشان کرد: برای افراد متمایل به ساخت مجدد اماکن کم‌دوام در مناطق روستایی ۱۲ میلیون تومان و در مناطق شهری تا ۲۰ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهار درصد پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: در شب زلزله نیز با هماهنگی با ادارات و تشکل‌های مختلف بیش از ۱۷ هزار نفر در ورزشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی، مساجد و مدارس نوساز اسکان یافتند.

 

    نظرات