کارفرمایان استفاده‌کننده از کارگران غیرمجاز جریمه می‌شوند

کارفرمایان استفاده‌کننده از کارگران غیرمجاز جریمه می‌شوند

http://www.bananews.ir/مدیرکل اتباع و امور مهاجرین استان البرز گفت: کارفرمایانی که از کارگران غیرمجاز در پروژه‌های خود در استان استفاده کنند، جریمه می‌شوند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مجتبی قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بکارگیری نیروی کار خارجی، غیرمجاز و ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفان برخوردهای قانونی می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر کارگران خارجی به دلیل حقوق پایین، بازار کار داخلی را قبضه کرده‌اند که قوانین تصویب شده در این زمینه نویدی برای پایان این وضعیت است.

قاسمی خاطرنشان کرد: براساس آمارهای غیر رسمی بیش از ۱٫۵ میلیون نفر از اتباع خارجی که بیشتر آنها افاغنه هستند، در ایران فعالیت کاری دارند که نه تنها باعث تهدید نیروی کار داخلی می‌شوند، بلکه به دلیل تخصص‌های پایین شرایط کاری نامناسبی ایجاد می‌کنند.

مدیرکل اتباع و امور مهاجرین استان البرز ادامه داد: کارفرمایان هم در ایجاد شرایط کنونی مقصر هستند، چرا که به بهانه دستمزد کمتر و عدم پرداخت حقوقی مانند بیمه باعث می‌شوند بیگانگان بیشتری به بهانه کار وارد ایران شوند.

وی در پایان گفت: مقرر شده با بازرسی‌هایی که از بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی استان انجام می‌شود، در صورت مشاهده تخلف مذکور، کارفرما جریمه شده و نیروی غیر مجاز از کشور اخراج شود.

 

 

    نظرات