اخذ مجوز ‌انتشار ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت

اخذ مجوز ‌انتشار ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه روز گذشته مجوزی از بانک مرکزی برای انتشار ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر از اوراق مشارکت اخذ کردیم، گفت: قیمت مسکن افزایشی نداشته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی‌ نیکزاد در حاشیه بازدید از شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، در جمع خبرنگاران درباره اوراق مشارکت وزارت راه و شهرسازی، اظهار داشت: خرید اوراق مشارکت در واقع کمک به عمران، آبادانی و توسعه کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ۲۳ بهمن‌ماه این هفته مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با مجوز بانک مرکزی منتشر کردیم، ادامه داد: مزیت اوراق مشارکت وزارت راه و شهرسازی این است که در بند «ب» ماده ۴۸ قانون بودجه ۱۳۹۰ تضمین دولت را دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ظرف دو الی سه روز بیش از ۷۵ درصد اوراق مشارکت وزارت راه به فروش رفت، ‌یادآور شد:‌ این اوراق برای شش روز کاری ارائه می‌‌شود.

نیکزاد تصریح کرد: روز گذشته مجوزی از بانک مرکزی برای انتشار ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر از این اوراق مشارکت اخذ کردیم؛ بدین ترتیب رقم اوراق وزارت راه را به یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خاضعانه از مردم می‌خواهیم از اوراق مشارکت وزارت راه استقبال کنند؛ با فروش این اوراقی که تضمین دولت را دارد و اصل و سود آن در اختیار مردم قرار می‌گیرد، در اجرای پروژه‌ها، یک برنامه پنج ساله جلو می‌افتیم.

نیکزاد ادامه داد: کل در این اوراق جهت وصل شبکه آزادراهی، بزرگراهی، ریلی و توسعه فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) به کار گرفته می‌شود.

* مسکن مهر را با همان متری ۳۰۰ هزار تومان ادامه می‌دهیم

وزیر راه و شهرسازی در مورد قیمت مسکن در کشور، تصریح کرد: زمانی که بحث نوسانات ارز و سکه مطرح بود، در مورد قیمت زمین و مسکن مواردی مطرح شد اما طبق آنچه که ما رصد می‌کنیم خرید و فروش در حداقل بود.

نیکزاد با تکذیب عدم افزایش قیمت مسکن، اظهار داشت: اگر من خبر دارم که اعلام می‌کنم هیچ افزایشی در قیمت مسکن وجود نداشته است و اگر شما خبرنگاران اعلام می‌کنید که افزایش قیمت داشته‌ایم، اینجانب بی‌اطلاعم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در بحث مسکن مهر وزارت راه به اندازه کافی در شهرتهران خانه ساخته‌‌ و در اختیار متقاضیان قرار داده است، گفت: قیمت مسکن مهر افزایش نیافته است.

نیکزاد با اشاره به اینکه در مورد پیشنهاد انبوه سازان مبنی بر افزایش ۲۰ درصدی قیمت مسکن ‌هیچ کس مذاکره‌ای نداشتیم، ادامه داد:‌ در مورد قیمت مسکن مهر، وزارت راه و شهرسازی از هر متر ۳۰۰ هزار تومان بالاتر نمی‌رود.

 

    نظرات