شهرداری پیمانکاران را موظف به ترمیم جداره پل‌ها و بزرگراه‌ها کند

شهرداری پیمانکاران را موظف به ترمیم جداره پل‌ها و بزرگراه‌ها کند

http://www.bananews.ir/سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری باید پیمانکاران مربوطه را موظف به ترمیم و بهسازی جداره پل‌ها و بزرگراه‌هایی کند که روکش‌های روی آنها آسیب دیده و نمای زشتی را ایجاد کرده‌اند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خسرو دانشجو در چهارصد و چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی لایحه بودجه نگهداشت شهرداری در سال ۹۱، در ردیف ۴۲۶ آن که مربوط به زیبا‌سازی منظر شهری بود، اظهار داشت: استفاده از نماهای سنگین زیبایی به همراه ندارد و هزینه بسیاری برای ساخت جداره‌های بتنی صورت می‌گیرد اما روی آن پوشش‌های پلاستیکی و کامپوزیتی بی‌کیفیت می‌گذارند.

وی افزود: بنده قبلا این موضوع را مورد پیگیری قرار داده‌ام و ظاهرا شهرداری تهران با مجریان این امر قراردادی ۵ ساله برای نگهداشت آنها بسته است ولی با وجود اینکه چنین قراردادی وجود دارد شهرداری باید پیمانکاران را موظف به ترمیم و بهسازی این جداره‌ها کند چرا که در بسیاری از این موارد روکش‌ها از دیواره جدا شده و نمای زشتی را به وجود آورده است.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: آیا اقداماتی که برای زیبا‌سازی پل‌ها انجام می‌شود به این ردیف از بودجه مربوط می‌شود؟

وی ادامه داد: در بسیاری از موارد روکش‌های پلاستیکی بر جداره های پل‌ها گذاشته می‌شود که با جدا شدن این روکش‌ها از دیواره چهره شهر زشت شده است. بخشی از این مسئله به نحوه اجرا مربوط می‌شود و بخشی دیگر به کیفیت مصالح به کار رفته.

احمد مسجد‌جامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در بخش بودجه نگهداشت مربوط به لایروبی و انهار در حوزه خدمات شهری اظهار داشت: بسیاری از قنات‌هایی که در تهران وجود دارد روی آنها سرپوشی گذاشته شده در حالی که یک عنصر اصلی در زیبا‌شناسی شناخته شده است.

وی ادامه داد: در پروژه ساماندهی بافت جماران چنین مسئله‌ای مورد توجه قرار گرفت و عملی شد که در راستای آن فضای پرطراوت و دلچسبی ایجاد شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به نمایش گذاشتن آب و استفاده از ظرفیت‌های آن کار ارزشمندی است، تصریح کرد: در محلات قدیمی این قنات‌ها وجود دارند ولی رویشان سرپوش گذاشتند.

معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران به احداث پروژه تونل نیایش اشاره کرد و گفت: نامه‌های بسیاری از سوی اهالی این محدوده به دست بنده رسیده مبنی بر اینکه آب چاهی که برای آبیاری فضای سبز آن محدوده استفاده می‌شده در راستای اجرای این پروژه قطع شده و نمی‌توانند با هزینه خود آبیاری این فضای سبز را انجام دهند.

خسرو دانشجو سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهارات ابتکار گفت: کمیسیون عمران شورا موضوع طراحی رود دره‌ها و استفاده از منظر آب را مورد تاکید قرار داده است چرا که به عقیده شورا آب نباید پنهان باشد بلکه تنها آب فاضلاب باید از دید شهروندان دور باشد.

وی ادامه داد: تهران امکان بالقوه خدادادی دارد و آن وجود رود‌دره‌ها است که متاسفانه نتوانسته‌ایم از آنها به خوبی استفاده کنیم اما درباره تونل نیایش نیز باید بگویم با توجه به تجربه‌ای که در احداث تونل توحید کسب کردیم به وجود قنات‌ها در این پروژه‌ توجه نشان دادیم و در راستای آن قنات‌ها را شناسایی کردیم تا در زمان اجرای پروژه قطع شوند.

به گفته دانشجو مسیر قنات باید به سمت دیگری از پل هدایت شود که این امر انجام خواهد شد.

در جلسه امروز شورای شهر چند تن از اعضای شورای استان بغداد نیز میهمان اعضای شورا بودند.

محمد‌جابر العطا نایب رئیس شورای استان بغداد پشت تریبون حاضر شد و گفت: از اینکه شورای استان بغداد را به تهران دعوت کردید تشکر می‌کنم و سی‌و سومین سالگرد پیروزی انقلاب را تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: همه مسلمان‌ها باید به دستاوردهای ایران افتخار کنند زیرا این عامل اصلی و اساسی بر بیداری اسلامی است.

نایب رئیس شورای استان بغداد تصریح کرد: همانطور که می‌دانید دو کشور و دو ملت نقاط اشتراکی دارند که آنها را به یکدیگر متصل می‌کند که از جمله آن می‌تواند حسن همجواری و فرهنگ را نام برد.

وی افزود: سال‌ها شاهد تفرقه‌افکنی بین دو کشور ایران و عراق بودیم ولی اتحاد و یکپارچگی این کشور باعث شد فتنه‌ها خنثی شود. این در حالی است که به لطف خدا نیروهای آمریکایی نیز از عراق اخراج شدند.

العطا اظهار داشت: در راستای تحکیم روابط بین دو کشور و در انتقال تجارب در زمینه‌های عمرانی کار می‌کنیم و به همین منظور پیشنهاد می‌دهیم از طریق شرکت‌هایی که در عراق حضور دارند انتقال تجارب صورت گیرد.

 

    نظرات