تعیین ضربالاجل وزیر راه برای پیمانکار کنارگذر غربی تبریز
وزیر راه و شهرسازی از افتتاح باند اول کنارگذر غربی تبریز طی هفت روز آینده خبر داد و گفت: در صورت تاخیر در روند اجرایی آن، اجرای پروژه به پیمانکار دیگری واگذار شود.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد در بازدید از پروژه کنارگذر غربی تبریز اظهار کرد: تکمیل نهایی این کنارگذر چهاربانده نقش موثری در مدیریت ترافیک شهر تبریز خواهد داشت.
وی افزود: تصمیم گرفتهایم با تامین اعتبار این پروژه هم ۱۱ کیلومتر اصلی و هم چهار کیلومتر انشعابی آن تا خرداد سال ۹۱ به اتمام برسد.
نیکزاد در خصوص بزرگراه تبریز ـ بازرگان نیز گفت: عملیات اجرایی این طرح به صورت مشارکتی ظرف یک ماه آینده آغاز میشود.
وزیر راه و شهرسازی در این بازدید ضمن گفتگو با مسئولان استانی از نزدیک در روند اجرای آن قرار گرفت.
وی با انتقاد از عدم حضور پیمانکار پروژه در این بازدید تاکید کرد در صورت تاخیر در روند اجرایی آن، اجرای پروژه به پیمانکار دیگری واگذار شود.
کنارگذر غربی تبریز به عنوان محور مواصلاتی محدوده شمال غرب تبریز به جنوب غرب شهر طراحی شده و از طریق این بزرگراه، جاده تبریز ـ آذرشهر به جاده تبریز ـ مرند متصل و از بار ترافیکی بزرگراه ملت و کارگر (جاده سنتو) به طور قابل ملاحظه ای میکاهد.
این بزرگراه از سه راهی مایان آغاز و تا پل شبدری ورودی غربی بزرگراه شهید کسایی ادامه مییابد و از طرفی به کنارگذر جنوبی تبریز و اتوبان کسایی متصل و از این طریق سبب خروج اتوبان شهید کسایی از بن بست شده و از طریق پل در حال احداث کنارگذر جنوبی به بزرگراه غربی تبریز متصل میشود.
بزرگراه غربی تبریز به طول ۱۵ کیلومتر و عرض ۳۲ متر در دو باند مجزا احداث شده و در طول این بزرگراه هفت پل روگذر در تقاطع های سه راهی مایان با جاده مرند، آخر خیابان قراملک، تقاطع موتوژن، تقاطع خطوط ریلی مربوط به راه آهن، تقاطع ایستگاه راهآهن تبریز، تقاطع امتداد خیابان فلزکاران رسالت و تقاطع پل اتصالی بزرگراه غربی تبریز به بزرگراه کسایی تبریز (کنارگذر جنوبی) احداث شده است.
با اجرای این طرح امکان توسعه شهر تبریز به طرف غرب هموار و ایستگاه راهآهن تبریز در غرب شهر که تاکنون مانع این توسعه بوده فراهم میشود.
وزیر راه و شهرسازی همچنین در ادامه سفر یک روزه خود به تبریز از کارگاه واگنسازی راهآهن آذربایجان بازدید کرد.
در این کارگاه واگنهای قدیمی با نصب تجهیزات و نوسازی امکانات، برای استفاده مجدد مسافران آماده میشود. هزینه نوسازی هر واگن قطار بین یک تا ۱٫۵ میلیارد ریال است.
بزرگراه غربی تبریز به طول ۱۵ کیلومتر و عرض ۳۲ متر در دو باند مجزا سه لاینه احداث شده و در طول این بزرگراه تعداد هفت پل روگذر برای تبادل راهی بین مناطق و شهرکهای مجاور این بزرگراه مدت ۱۰ سال است که در حال حال احداث است.
نظرات