ساخت مدارس در پروژه‌های مسکن مهر خلخال

ساخت مدارس در پروژه‌های مسکن مهر خلخال

www.BanaNews.irمدیر آموزش و پرورش شهرستان خلخال از ساخت مدارس در محل پروژه‌های مسکن مهر این شهرستان در سال آینده خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد سعید شهابی صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال اظهار داشت: مسکن‌های مهر نیازمند فضاهای آموزشی گسترده‌ای هستند که باید با مساعدت مسئولان مدارس در این مسکن‌ها احداث شود.

وی با بیان اینکه مجمع خیرین مدرسه‌ساز در این راستا نیز می‌تواند یاریگر ما باشد، بیان داشت: مقدمات لازم برای احداث مدرسه در پروژه مسکن مهر شهرک دانش خلخال آماده شده و در سال آینده این پروژه در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۲۰۰ متر مربع ساخته می‌شود.

این مسئول همچنین خاطرنشان کرد: برای احداث مدرسه در شهرک صنعتی خلخال نیز تا آغاز سال تحصیلی آینده تلاش می‌کنیم.

مدیر آموزش و پرورش خلخال در ادامه از راه‌اندازی مدارس استعدادهای درخشان خلخال در سال تحصیلی آینده خبر داد.

شهابی بیان داشت: مجوز لازم برای ایجاد دو مدرسه استعدادهای درخشان دخترانه و پسرانه با استعداد ۱۲۰ دانش‌آموز صادر شده و این مدارس در سال تحصیلی ۹۱-۹۲ راه‌اندازی و در اختیار دانش‌آموزان مستعد منطقه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزانی که قصد ورود به این مدارس را دارند باید در آزمون ورودی آن شرکت کنند و در صورت کسب نتایج قابل قبول در سال آینده در این مدارس مشغول تحصیل خواهند شد.

این مسئول افزود: آزمون ورودی به این مدارس نیز همانند آزمون مدارس نمونه دولتی برگزار شده و دانش‌آموزانی که از ضریب هوشی بالایی برخوردار هستند به ترتیب امتیاز در مدارس استعدادهای درخشان و مدارس نمونه دولتی جذب و پذیرفته خواهند شد.

وی همچنین از رشد تحصیلی ۱٫۵ درصدی دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی خلخال در نیم فصل اول سال تحصیلی ۹۰- ۹۱ خبر داد.

شهابی گفت: بررسی‌های به عمل آمده نشانگر این واقعیت است که تعطیلی بیش از حد مدارس در روزهای وسط هفته چه تعطیلات رسمی و چه تعطیلات ناشی از بارش برف و شرایط نامساعد جوی از مهمترین دلایل افت تحصیلی در برخی از مدارس ابتدایی و راهنمایی خلخال است.

معاون فرماندار خلخال نیز در این جلسه خواستار برقراری نظم در جلسات شورای آموزش و پرورش و حضور به موقع اعضای این شورا در موعد مقرر شد.

حسن فرضی ابراز داشت: اعضایی که وقت کافی برای حضور در این جلسات را ندارند نباید به عضویت شورای آموزش و پرورش انتخاب شوند.

 

    نظرات