ریزش ساختمان سه طبقه درخیابان انقلاب

ریزش ساختمان سه طبقه درخیابان انقلاب

http://www.bananews.ir/حادثه ریزش ساختمان فرسوده و قدیمی در خیابان انقلاب نزدیک چهار راه ولیعصر(عج) که شب گذشته رخ داد ، خوشبختانه تلفات و خسارت جانی نداشت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از آریا، در این اطلاعیه آمده است:* با اطلاع رسانی رخداد این حادثه به سامانه ۱۲۵ بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های ۴۶ ، ۱۸ و۴۰ و گروه های نجات ۱ و ۱۴ همزمان ساعت ۲۰:۴۶ دقیقه راهی محل حادثه شدند ؛ آتش نشانان ایستگاه های ۲، ۳ و ۵ نیز به عنوان نیروهای کمکی در صحنه حادثه حضور یافتند.

با توجه به اینکه بخش نسبتاً زیاد آوار در پیاده رو ریخته شده بود و احتمال گرفتار شدن رهگذران زیر آوار وجود داشت آتش نشانان بی درنگ به انجام عملیات خاکبرداری و آواربرداری پیاده رو پرداختند که خوشبختانه هیچ فردی زیر آوار نبود.آتش نشانان و نجاتگران در لحظات اولیه عملیات خود دو نفر از ساکنان را که دربخش شمالی ساختمان گرفتار شده بودند نجات دادند.

آنها همچنین با استفاده از تجهیزات ایمنی و نجات ، عملیات آوار برداری را انجام دادند که در پایان ۳ ساعت تلاش همه جانبه و بی وقفه ، مشخص شد که این حادثه هیچ گونه تلفات و خسارت جانی ندارد.

بر اساس بررسی های صورت گرفته ، فرسودگی و قدمت ساختمان عامل اصلی رخداد این حادثه اعلام شده است.

البته لازم به یادآوری است که شهرداری منطقه ۶ با توجه به فرسودگی این ساختمان از مدت ها پیش در این زمینه اخطارهای لازم را به مالکان ساختمان ارائه کرده و با پیش بینی احتمال رخداد ریزش آوار، ساختمان تخلیه شده بود و برای پیشگیری از رخداد حادثه و گرفتار شدن رهگذران اقدام به برپا کردن داربست و پوشش لازم برای این ساختمان کرده بود.*

    نظرات