چشم‌انداز سهام ساختمانی

چشم‌انداز سهام ساختمانی

http://www.bananews.ir/در نمودار شاخص انبوه‌سازی، شاهد شکل‌گیری الگوی فنجان و دسته بودیم که با شکست سطح مقاومتی ۴۷۵ واحد (معادل سقف سال ۸۴ و بیشترین میزان خود طی سال‌های اخیر) و افزایش مناسب حجم معاملات در این سطح، این الگو تایید شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) هدف این الگو برابر با سطح ۶۶۰-۷۰۰ واحد می‌باشد. روز چهارشنبه شاخص با سقف کانال صعودی خود در نمای لگاریتمی مواجه شد و به همین دلیل نیز با حجم زیاد عرضه‌ها روبه‌رو شد.

اما نکته‌ای که در شاخص ساختمانی وجود دارد احتمال بودن در موج سوم می‌باشد.

معمولا الگوهای فنجان و دسته بیشتر در موج‌های سوم رخ می‌دهند و بهانه‌ای برای شکست سقف موج اول می‌شوند. در شاخص انبوه‌سازی این اتفاق؛ یعنی شکست سقف موج اول همراه با افزایش شدید حجم معاملات طی روزهای گذشته رخ داده است. از دیگر نشانه‌های موج سوم می‌توان به حرکت شدید قیمتی اشاره داشت که در نمودار بیشتر به صورت خط عمودی نمایان می‌شوند. مثل مواردی که در نمودار قندی‌ها مشاهده می‌کنیم. مجموع این موارد می‌توانند نوید آغاز حرکتی بلندمدت را در سهام شرکت‌های ساختمانی بدهند و قیمت سهام این شرکت‌ها به سطوح بالاتر از سال‌های ۸۴ هدایت کنند. اما در کوتاه مدت؛ با توجه به الگوی فنجان و نیز الگوهای تشکیل یافته در شرکت‌ها می‌توان امیدوار بود که شاخص انبوه‌سازی در اولین مرحله به سطح ۷۰۰-۶۶۰ برسد.

 

 

    نظرات