افتتاح ۵۳ هزار واحد تا پایان سال و کنترل نرخ اجاره در سال ۹۱

افتتاح ۵۳ هزار واحد تا پایان سال و کنترل نرخ اجاره در سال ۹۱

http://www.bananews.ir/طی چهار سال از آغاز طرح مسکن مهر هیچ گونه افتتاحی در استان تهران رخ نداده است اما با توجه به خط قرمز تعیین شده توسط وزیر راه و شهرسازی تا پایان سال ۵۳ هزار واحد در پایتخت به مردم تحویل داده می‌شود که می‌تواند نقش بسیاری در کنترل نرخ اجاره در سال آینده داشته ‌باشد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) تقی رضایی ـ مدیرکل مسکن و شهرسازی استان تهران ـ در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه در شهرهای کوچک که افتتاح مسکن مهر صورت گرفته گرانی و حباب در قیمت زمین و مسکن رخ نداده است، اظهار کرد: در تهران، با توجه به اینکه سیاستگذاری به صورتی بوده که بارگذاری جمعیت در شهر تهران رخ ندهد، عمده ساخت‌وساز مسکن مهر در شهرهای جدید، شهرهای بالا و زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در کل استان تهران ۲۴۵ هزار انعقاد قرارداد برای ساخت مسکن مهر ۹۹ ساله و خودمالک صورت گرفته‌است، ادامه داد:پی‌سازی ۲۱۵ هزار واحد به پایان رسیده، ۱۷۰ هزار واحد در مرحله اسکلت و سقف، ۱۴۰ هزار واحد به پایان سفت کاری و ۶۴ هزار واحد نیز به مرحله نازک کاری رسیده‌اند.

رضایی با شاره به اینکه در استان تهران ۳۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده‌ است، تصریح‌ کرد: آماده می‌شویم که تا پایان سال بیش از ۵۳ هزار واحد مسکن مهر از نوع ۹۹ ساله، خود مالک، بافت فرسوده و یا در قالب حمایت اعتباری دولت از بنگاه‌های زودبازده افتتاح کنیم.

مدیرکل مسکن و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه از ابتدا تا به حال در استان تهران افتتاح مسکن مهر نداشته‌ایم، گفت: خط قرمزی که وزیر راه و شهرسازی مشخص کرد افتتاح مسکن مهر بود که تا پایان سال در استان تهران انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته نرخ اجاره‌ها کمی بالا رفت، گفت: افتتاح ۵۳ هزار واحد تا پایان سال و سپس ما بقی سهمیه مسکن مهر تهران، به کنترل نرخ اجاره‌ها کمک بسیاری می کند.

 

 

    نظرات