اعلام آمادگی خراسان‌شمالی برای برگزاری دومین نمایشگاه ایران - ترکمنستان

اعلام آمادگی خراسان‌شمالی برای برگزاری دومین نمایشگاه ایران - ترکمنستان

http://www.bananews.ir/استاندار خراسان‌ شمالی گفت: به عنوان نماینده دولت برای برگزاری دومین نمایشگاه ایران و ترکمنستان در بجنورد اعلام آمادگی کرده‌ایم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ابوطالب شفقت پنج‌شنبه ۴ اسفند در جمع خبرنگاران در خصوص دست‌آوردهای نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران که در کشور ترکمنستان طی چند روز اخیر برگزار شده بود، افزود: همچنین این استان آماده برگزاری نمایشگاه تخصصی مصالح ساختمان طی ۶ ماه نخست سال آینده در کشور ترکمنستان است.

وی با بیان اینکه بجنورد امسال گام‌های بلندی را برای بین‌المللی شدن برداشته است، از انجام حرکت‌های گسترده در میدان‌های وسیع‌تر طی سال آینده ابراز امیدواری کرد.

شفقت ادامه داد: در حاشیه این نمایشگاه، مسائلی از قبیل مسائل مالی و بانکی، حمل و نقل در کشور ترکمنستان و سرعت عمل کار گمرک با وزیر بازرگانی این کشور نیز مطرح شد.

به گفته وی، با توجه به اینکه مسوولیت اجرای این نمایشگاه بر عهده مسوولان خراسان‌شمالی بوده است، بیش از ۳۰درصد از نمایشگاه را تجار این استان تشکیل داده‌اند.

نماینده عالی دولت در استان از عقد چندین قرارداد بین تجار این کشور و کشور ترکمنستان در روز نخست برگزاری این نمایشگاه خبر داد.

 

 

    نظرات