نیازمند ارتقا استاندارد کشتارگاه ارومیه هستیم/ ذبح غیرمجاز دام تهدیدی برای سلامتی مردم/ اصناف مزاحم در خیابان شهید امیراحمدی ساماندهی و انتقال یابند

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شهر ارومیه گفت: نیازمند استاندارد کشتارگاه ارومیه هستیم.

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر ارومیه، مرتضی منافی، در جلسه هفتگی کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به مصرف روزانه 40 تن گوشت در شهر اورمیه و زمزمه هایی که طی سالهای گذشته مبنی بر برچیده شدن تنها کشتارگاه صنعتی این شهر و انتقال آن به سایر شهرها وجود داشت، گفت:غیرقابل است دام در شهر دیگری کشتار و گوشت در ارومیه توزیع و مصرف شود.

وی با تأکید بر جلوگیری از کشتار غیرمجاز دام در گوشه و کنار شهر اظهار کرد: قصابان کنار خیابان به هیچ عنوان قابل تأیید نیستند و سلامت مردم را تهدید می کنند.

رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه همچنین استاندارد فعلی کشتارگاه ارومیه را بسیار قدیمی و مربوط به 50 سال پیش خواند و افزود: ظرفیت اسمی کشتارگاه ارومیه 100 راس دام سنگین و 150 رأس دام سبک است اما بیشتر از این کشتار می شود و نیازمندیم که استاندارد کشتارگاه صنعتی را ارتقاء دهیم.

منافی با تأکید بر بروزرسانی امکانات حمل و نقل کشتارگاه ارومیه تصریح کرد: برای کلانشهر ارومیه نقص بزرگی است که ببینیم قصاب گوشت ذبح شده را پشت وانت و غیربهداشتی حمل می کند.

وی همچنین به موضوع کشتار دام های آبستن هم اشاره کرد و آن را معضلی برای کل کشور ارزیابی کرد.

منافی در ادامه تصریح کرد: یکی از موضوعات اساسی این است که گوشت به موقع در اختیار مغازه های قصابی قرار نمی گیرد.

وی یادآور شد: با خرید ماشین آلات یخچال دار و افزایش ظرفیت کشتار باید به فکر توزیع گوشت برای سایر شهرها نیز باشیم و همچنین باید در راستای سلامتی مردم شاهد رعایت کامل بهداشت در ذبح، توزیع و حتی مصرف نیز باشیم.

منافی درباره موضوع اصناف مزاحم هم گفت: اصناف مزاحم در خیابان شهید امیراحمدی موجب بروز مشکلاتی برای شهروندان شده است و باید تسریع در روند رسیدگی و انتقال مشاغل مزاحم را شاهد باشیم.

نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: سازمان های سرمایه گذاری و ساماندهی مشاغل مزاحم شهری باید تعامل و همکاری در راستای توسعه اهداف مدیریت شهری داشته باشند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات