کاهش شکاف عرضه و تقاضای مسکن

کاهش شکاف عرضه و تقاضای مسکن

http://www.bananews.irمدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه ‌و شهرسازی با بیان اینکه می‌توان طرح مسکن مهر را موجب کاهش شکاف عرضه و تقاضای مسکن و بالطبع بهبود عملکرد بازار ارزیابی کرد، تصریح‌کرد: یک میلیون و ۷۲۰ هزار واحد مسکن مهر شهری در مرحله اتمام پی‌سازی قرار دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی چگنی در گفت‌وگو با ایسنا درباره تاثیر اجرای طرح مسکن مهر در ساماندهی بازار خرید و اجاره مسکن اظهار کرد: هرچند در گذشته اقداماتی در راستای کاهش مشکلات بخش مسکن صورت گرفت اما این اقدامات دارای تأثیرات محدودی بر بخش مسکن بوده‌اند ضمن اینکه بهره‌مندان این اقدامات نیز عمدتاً اقشار بالای جامعه بودند لذا مسکن مهر برای دهک‌های پایین و میان درآمدی هدفگذاری شد که با توجه به تاثیرگذاری مسکن مهر بر بازار مسکن، آحاد جامعه از برکات آن بهره‌مند می‌شوند.

وی در ادامه‌ افزود: با تنوع بخشی به طرح مسکن مهر و ارائه روش‌های جدید همچون مسکن مهر خود مالکان، بافت فرسوده و اضافه اشکوب (افزایش بنا)، طیف بیشتری از طبقه متوسط شهری در دایره مخاطبان مسکن مهر قرار گرفته‌اند بنابراین در مجموع می‌توان طرح مسکن مهر را موجب کاهش شکاف عرضه و تقاضای مسکن و بالطبع بهبود عملکرد بازار ارزیابی کرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه ‌و شهرسازی تصریح‌ کرد: نگاهی به مراحل ساخت قریب به ۱٫۸۴میلیون واحد مسکن مهر شهری که دارای پروانه ساخت است، حاکی از مطلوب بودن پیشرفت فیزیکی در این طرح است به طوری‌که یک میلیون و ۷۲۰ هزار واحد در مرحله اتمام پی سازی، یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد در مرحله اتمام اسکلت و سقف، یک میلیون و ۹۰ هزار واحد در مرحله اتمام سفت‌کاری و ۶۳۰ هزار واحد در مرحله اتمام نازک‌کاری قرار دارند.

چگنی درباره تامین خدمات زیربنایی و روبنایی گفت: با توجه به تمهیدات صورت گرفته، در اکثر مناطق کشور، خدمات موردنیاز تامین شده‌ است و تنها در برخی از نقاط شهرهای جدید با حجم عملیات عمرانی بالاتری مواجه هستیم که با تعامل سایر نهادها از جمله وزارت نیرو، وزارت نفت، وزارت ارتباطات، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، استانداری‌ها، نیروی انتظامی و ... درصدد رفع کاستیها و تاخیرات احتمالی هستیم.

    نظرات