چمران: برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهرداری‌ها و بانک‌ها به میدان بیایند

چمران: برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهرداری‌ها و بانک‌ها به میدان بیایند

http://www.bananews.ir/رییس شورای عالی استان‌ها با اشاره به آلودگی در شهر و پدیده ریزگرد در برخی از شهرها، تاکید کرد: توسعه فضای سبز به ویژه در کلانشهرها امری حیاتی است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهدی چمران در پنجاه و چهارمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی به اقلیم خشک کشور ایران اشاره کرد و گفت: به جز خطه شمال که از نعمت جنگل و فضای سبز وسیع برخوردار است، در بسیاری از نقاط کشور با خشکسالی مواجه هستیم و حتی در برخی شهرها بیش از هشت سال است که خشکسالی وجود دارد.

وی با اشاره به آلودگی هوای شدید در کلانشهرهای تهران، تبریز و اصفهان خاطرنشان کرد: در استان‌هایی همچون خوزستان، ایلام و کرمانشاه نیز به دلیل وجود پدیده ریزگرد از کشورهای همسایه دچار آلودگی هوا هستند که طبعا در این استان‌ها نیز باید توسعه فضای سبز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به غرس چندنهال به دست مقام معظم رهبری در روز درختکاری تاکید کرد که همه ما باید دنباله‌رو این حرکت باشیم.

چمران مهمترین مساله چند روز اخیر را برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس توصیف کرد و گفت: مردم با حمایت از کاندیداهای اصلح و رای دادن وظیفه خود را انجام دادند.

وی به مشارکت بیش از ۶۴ درصدی مردم اشاره کرد و گفت: دولتهای غربی متوجه شدند که ملت ایران نظام خود را قبول دارند و ناچار در برابر خواسته مردم سر تعظیم فرود آوردند.

به اعتقاد رییس شورای عالی استان‌ها، کثرت حضور مردم پای صندوقهای رای در تهران و دیگر شهرها سیلی محکمی به گوش دشمنان بود که مدتها از این بابت گیج خواهند ماند.

چمران به تلاش‌های دشمنان جمهوری اسلامی ایران برای دلسرد کردن مردم و کاهش مشارکت در انتخابات اشاره کرد و گفت: با وجود همه این تلاش‌ها، آنها موفق نشدند و این پیروزی ملت، الگوی خوبی برای کشورهایی است که موج بیداری اسلامی در آنها شکل گرفته است.

وی ادامه داد: در کشورهایی همچون مصر، پیروزی ملت ایران موجب شادمانی و پشتیبان محکمی برای آنها و پایداری‌شان برای پیروزی نهایی خواهد بود.

رییس شورای عالی استانها در ادامه با اشاره به همزمانی جلسه شورای عالی استان‌ها با روز نیکوکاری، این روز را یک جشن معنوی و روحانی توصیف کرد و گفت: شهروندان بدون هیچ درخواستی در این روز به همنوعان خود کمک می‌کنند و این اخوت و برادری میان ملت موجب برکت و نعمت‌های خداوند شده است و خدا نیز وعده داده که دوبرابر آن را به ما بازمی‌گرداند، بنابراین هیچ‌کس از نیکوکاری متضرر نخواهد شد.

چمران همیشه با اشاره به ۲۵ اسفندماه، سالروز بمباران حلبچه به دست صدام، همچنین به ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت اشاره کرد و گفت: همه ملت تلاش کردند که صنعت نفت ایران ملی شود، اما به دلیل تشتت و تفرقه‌ در نهضت ملی شدن نفت در مقطعی از زمان که به شکست آن منجر و موجب شد که سالها حکومت پهلوی، بر ما حکمرانی کند.

رییس شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وقوع زلزله ۴٫۲ ریشتری در دهلران و ۴ ریشتری در فارس در صبح امروز، یادآور شد: کشور ایران روی خط زلزله قرار دارد و این در حالیست که بافت فرسوده بسیاری نیز در سراسر کشور وجود دارد.

وی به نمایندگان عالی شورای استان‌ها تاکید کرد که نسبت به این مساله حساس باشند و با توجه به امر نوسازی بافت‌های فرسوده، از بروز تلفات در مواقع زلزله جلوگیری کنند.

به اعتقاد چمران انتظار داشتن از دولت به تنهایی اشتباه است، چرا که امر نوسازی بافت‌های فرسوده از عهده دولت به تنهایی خارج است و باید شوراها، شهرداری‌ها و به ویژه بانک‌ها به این میدان بیایند.

 

    نظرات