ساخت ۴۰ درصد مسکن مهر سال آینده به شیوه صنعتی سازی

ساخت ۴۰ درصد مسکن مهر سال آینده به شیوه صنعتی سازی

http://www.bananews.ir/رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی با بیان اینکه سال آینده به سقف تعیین شده سهم صنعتی سازی در برنامه پنجم می رسیم، گفت:سال آینده ۴۰ درصد از واحدهای مسکونی مهر به شیوه صنعتی سازی ساخته خواهد شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید محمود فاطمی عقدا در گفت و گو با فارس افزود: در حال حاضر ۳۱ درصد از واحدهای مسکونی مهر به شیوه صنعتی ساخته می‌شوند که تلاش می شود در سال آینده این میزان به ۴۰ درصد یعنی سقف تعیین شده در برنامه پنجم توسعه افزایش یابد.

وی اظهار داشت: وقتی کشور ثروتمندی مانند هند برای حل مشکل مسکن و زاغه نشینی خود از دنیا کمک می خواهد، حرکت شجاعانه ایران در ساخت این تعداد عظیم از واحدهای مسکونی توان بالای کشور را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه هم اکنون فرصت بسیار مناسبی برای گسترش صنعتی سازی و توجه به کیفیت ساخت و ساز در کشور بوجود آمده است، تصریح کرد: هرگز نباید اجازه دهیم در کشوری مانند ایران، ذره‌ای از کیفیت ساخت وساز به ویژه در پروژه های مسکن مهر کاسته شود، چرا که این شاهکار ملی باید به یادگار بماند.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه ورود مصالح بی کیفیت را به ساخت و ساز کشور بدهیم، افزود: از اینکه امروز با اجرای طرح مسکن مهر، ‌۳۱ درصد از واحدهای مسکونی با استفاده از فناوری های نوین ساخته می شوند خوشحال هستیم و بنا داریم در سال آینده این میزان را به ۴۰ درصد یعنی سقف تعیین شده در برنامه پنجم توسعه افزایش دهیم.

فاطمی عقدا با اعلام آمادگی کامل مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی به توسعه صنعتی سازی مسکن درکشور، ادامه داد: جالب نیست که در مقطع کنونی شاهد ساخت واحدهای مسکونی به شیوه سنتی یا مواردی مانند ساخت بتن به صورت دستی در محل کارگاه باشیم.

 

    نظرات