خلف وعده وزارت نیرو با فروش اوراق مشارکت طرح‌های انتقال

خلف وعده وزارت نیرو با فروش اوراق مشارکت طرح‌های انتقال

http://www.bananews.ir/نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی فروش اوراق مشارکت طرح‌های انتقال آب کارون را برخلاف تعهد و توافق وزارت نیرو با نمایندگان استان در مجلس عنوان کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ناصر سودانی امروز در گفت‌وگو با فارس در اهواز گفت: بنا بود کلنگ‌زنی پروژه بهشت آباد برای انتقال آب کارون به اصفهان صورت پذیرد که با پیگیری‌های نمایندگان خوزستان، مکاتبه با رئیس مجلس و احضار وزیر نیرو از کلنگ زنی این پروژه جلوگیری شد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان افزود: متعاقب آن جلسه‌ای با حضور رئیس مجلس، وزیر نیرو و معاونان وی و نمایندگان خوزستان برگزار و مقرر شد اجرای طرح بهشت آباد به بررسی‌های کارشناسی ظرف دو ماه منوط شود.

وی تصریح کرد: در این نشست مصوب شد که بررسی تاثیر اجرای پروژه انتقال آب رودخانه کارون بر اراضی کشاورزی، پروژه‌های صنعتی و آب شرب شهرها و روستاهای استان مشخص و در صورت اثبات این مسئله طرح بهشت آباد متوقف شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی فروش اوراق مشارکت در اصفهان برای اجرای طرح های انتقال آب را یادآور شد و افزود: تبلیغات برای فروش اوراق مشارکت طرح‌های انتقال آب کارون خلاف توافق صورت گرفته و کاملا یک طرفه است.

وی تصریح کرد: این اقدام وزارت نیرو توسط نمایندگان در حال پیگیری است.

سودانی افزود: روز سه شنبه تذکر رسمی به وزیر نیرو داده شده و پس از تعطیلات نوروزی نمایندگان خوزستان با قاطعیت این مسئله را پیگیری خواهند کرد.

با وجودی که از سال ۸۰ گزارش‌های منسجمی ارائه شده که نشان می‌دهد بیلان تمام رودخانه‌های استان منفی است، وزارت نیرو اجرای طرح‌های انتقال آب از رودخانه‌های خوزستان به ویژه کارون را در برنامه دارد. هم اکنون برای انتقال سالانه ۳ میلیارد و ۴۵۶ میلیون مترمکعب آب با کیفیت از سرشاخه‌ها برنامه‌ریزی شده است. اما آنچه نگرانی خوزستانی‌ها را برانگیخته اجرای طرح بهشت آباد با حجم یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب برای انتقال آب کارون به فلات مرکزی است. گر چه وزارت نیرو به مسئولان و نمایندگان استان وعده داده بود که تا بررسی کارشناسی، طرح بهشت آباد را متوقف کند اما اخیرا اوراق مشارکت طرح‌های انتقال آب را در اصفهان به معرض فروش گذاشته است.

 

نظرات