سد دز آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است

سد دز آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است

http://www.bananews.ir/با تشکیل ستاد استقبال از مهمانان نوروزی در سد دز، این مجموعه صنعتی نیروگاهی آمادگی خود را همچون سال‌های گذشته برای استقبال و میزبانی از مسافران نوروزی اعلام کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان، امکان بازدید از مجموعه تأسیسات سد و نیروگاه دز از دوم تا ۱۱ فروردین ماه ۱۳۹۱ به مدت ۱۰ روز فراهم شده است.

بازدیدها از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ و به وسیله خودروهای شخصی صورت خواهد گرفت.

سد و نیروگاه دز نخستین نیروگاه برق آبی ساخته شده کشور است که در ۲۳ کیلومتری شمال شرقی شهرستان اندیمشک قرار دارد و به دلیل جاذبه‌های طبیعی و وجود بیش از شش کیلومتر تونل ماشین رو یکی از قطب‌های گردشگری محسوب می‌شود.

از آغاز بازدیدهای نوروزی تا پایان مدت زمان بازدیدها در فروردین ماه سال ۱۳۹۰ بیش از ۷۵ هزار نفر از مهمانان نوروزی موفق به بازدید از سد دز شدند. این بازدیدها تا روی دیواره سد و به‌ وسیله خودروهای شخصی صورت گرفته است.

برای نخستین بار در سال گذشته نیروگاه سد دز به دنبال نزول بارش‌های پی در پی و پرآبی دریاچه سد دز و همچنین داشتن ضریب آمادگی بالا، به راندمان ۹۹ درصد در تولید دست یافت.

در این راندمان، میزان تولید انرژی برق آبی ۱۲ هزار و ۳۵۸ مگاوات ساعت بوده که به معنای ۹۹ درصد از تولید ظرفیت اسمی نیروگاه اطلاق می شود.

 

    نظرات