ساخت ۳۰۵ هزار واحد مسکونی در تهران

ساخت ۳۰۵ هزار واحد مسکونی در تهران

http://www.bananews.ir/وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر نزدیک به ۳۰۵ هزار واحد مسکونی در نقاط مختلف استان تهران در دست ساخت است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد صبح امروز در آیین بهره‌برداری ۴ هزار واحد مسکونی مهر در شهر جدید پردیس که با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران، استاندار تهران و دیگر مسئولان محلی انجام شد، اظهار کرد: خدا را شاکر و سپاسگزارم که توفیق حضور در خدمت رئیس جمهور، دیگر مسئولان و مردم عزیز پردیس را به من عطا فرمود.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز شاهد گشایش، بهره ‏برداری و تحویل ۴ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس بودیم.

نیکزاد اضافه کرد: این تعداد طرح مسکن مهر در شهر جدید پردیس در میان ۱۲ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت این شهر و ۷۳ هزار واحد قول داده شده تا اسفندماه ۹۰ از سوی وزارت راه و شهرسازی افتتاح شد.

وزیر راه و شهرسازی از اجرای ۳۰۵ هزار واحد مسکن در بخش‏های مختلف در استان تهران خبر داد و افزود: از میان این ۳۰۵ هزار واحد مسکن مهر، ۴ هزار واحد در شهرهای دارای جمعیتی بیش از ۲۵ هزار نفر و ۳۰ هزار واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر احداث می‏شود.

*احداث ۱۴۱ هزار واحد مسکونی در پردیس، پرند و اندیشه

وی ادامه داد: علاوه بر این، ۱۰ هزار واحد از طرح‏های مسکن استان تهران در مناطق روستایی، ۱۴۱ هزار واحد در سه شهر جدید پردیس، پرند و اندیشه و ۶۰ هزار واحد نیز در بافت فرسوده مراحل اجرایی خود را می‏گذرانند.

* اختصاص تسهیلات ۶ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومانی

نیکزاد با اشاره به میزان تسهیلات اختصاصی به این ۳۰۵ هزار واحد مسکن استان تهران خاطرنشان کرد: اجرای این ۳۰۵ واحد مسکن مهر، تسهیلاتی بالغ بر ۶ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.

*اشتغال ۱۵۰ هزار تهرانی در طرح مسکن مهر

وزیر راه و شهرسازی درباره میزان کارآفرینی طرح‏های مسکن مهر استان تهران گفت: به ازای هر ۶۹ مترمربع، یک شغل مستقیم ایجاد شد.

نیکزاد بیان کرد: در مجموع، ۱۵۰ هزار نفر در طرح‏های مسکن مهر استان تهران به کار مشغول هستند.

*اشغال ۳۰ میلیون مترمربعی طرح‏های مسکن تهران

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر طرح‏های مسکن مهر استان تهران در نقاط مختلف مساحتی بالغ بر ۳۰ میلیون متر مربع را در پروسه عملیاتی اشغال کرده‏ است.

 

    نظرات