مسکن های اجاره قالب مسکن مهر به مردم واگذار می‌شود

مسکن های اجاره قالب مسکن مهر به مردم واگذار می‌شود

http://www.bananews.ir/معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن از ساخت ۲۷۵۰۰ واحد مسکونی برای اقشار کم‌درآمد خبر داد و گفت: ۳۵۰۰ واحد مسکونی که قرار بود به صورت اجاره‌ای ساخته شود تغییر پیدا کرده و در قالب مسکن مهر به مردم واگذار می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) جواد حق‌شناس در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که قرار بود یکسری واحدهای مسکونی اجاره‌ای ساخته و به متقاضیان واگذار شود افزود: ۳۵۰۰ واحد مسکونی اجاره‌ای که در برنامه قبلی شروع شده بود به دلیل مشکلاتی که در ارائه تسهیلات به وجود آمد با دستور وزیر راه و شهرسازی قرار شد در قالب مسکن مهر به متقاضیان واگذار شود.

وی با بیان اینکه در زمان شروع ساخت مسکن‌های اجاره‌ای تعداد آن ۳۵۰۰ واحد مسکونی بود و در حال حاضر تعداد آنها در قالب مسکن مهر به بیش از ۲۷ هزار واحد مسکونی رسیده است، گفت: در حال حاضر ۲۸۰ هزار واحد مسکونی مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در حال ساخت است.

حق‌شناس در پاسخ به این سوال که بنیاد مسکن چه تعداد واحد مسکونی برای اقشار کم‌درآمد در دستور کار دارد تاکید کرد: بنیاد مسکن پروژه‌هایی را در دستور کار ساخت دارد که مختص اقشار کم‌درآمد در سراسر کشور است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۷ هزار واحد مسکونی در حال ساخت داریم که نیمه کاره است و برای سال جدید هم ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی آغاز خواهد شد.

معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن افزود: در این پروژه‌ها چند موضوع وجود دارد که برخی مربوط به سفر مقام معظم رهبری و برخی مربوط به حساب ۱۰۰ امام است.

وی اضافه کرد: بنیاد مسکن یکسری زمینهایی در اختیار دارد که برای آغاز این پروژه‌ها مناسب است و مقرر شده تا با قیمت تمام مشده و با اندکی سود پس از ساخت به متقاپیان واگذار شود.

به گفته وی، این واحدهای مسکونی به متقاضیان کم‌درآمد و محرومین جامعه واگذار خواهد شد.

 

    نظرات