نخستین همایش ملی  مهندسی تخریب در صنعت ساختمان

نخستین همایش ملی مهندسی تخریب در صنعت ساختمان

http://www.bananews.ir/بنانیوز- نخستین همایش ملی مهندسی تخریب در صنعت ساختمان، در تاریخ ۲۵ خردادماه ۱۳۹۱ در محل دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هدف تقویت رویکرد و نگرش مهندسی و مدیریتی به تخریب و آسیب شناسی وضع موجود و ارائه راهکارهای علمی، کاربردی و اجرایی برگزار خواهد شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عملیات تخریب در بسیاری از فعالیتهای ساختمانی به عنوان اولین و حساس‌ترین بخش از عملیات اجرایی می‌باشد. متاسفانه طی سالهای اخیر آمار حوادث صنعت ساختمان در کشور نمایانگر آنست که تخریبهای غیر اصولی، تبعات و آسیب‌های جانی و مالی سنگینی را بهمراه داشته است. مساله قابل تأمل این است که حوادث مذکور در تخریب ساختمانهای یک یا چند طبقه، بروز نموده‌اند و در آینده‌ای نزدیک، عمر مفید ساختمانهای با تعداد طبقات بیشتر و حتی با اسکلتهای سازه‌ای گوناگون رو به پایان بوده، که در صورت عدم آمادگی، چاره‌اندیشی و پیش‌بینی تمهیدات لازم در این زمینه، صنعت ساختمان با چالشی اساسی رو به رو خواهد شد.

نخستین همایش ملی مهندسی تخریب در صنعت ساختمان، با هدف تقویت رویکرد و نگرش مهندسی و مدیریتی به تخریب و آسیب شناسی وضع موجود و ارائه راهکارهای علمی، کاربردی و اجرایی برگزار خواهد شد.

محورهای همایش:

- انواع روشها و تکنیکهای تخریب ساختمانها و سازه‌ها

- مبانی و اصول مهندسی تخریب،مدیریت و نظارت تخریب

- اهمیت نگرش مهندسی به مقوله تخریب ساختمانها و سازه‌ها

- نقش تجهیزات، ماشین‌آلات، مصالح، سیستمها و فناوریهای نوین

- مدیریت ایمنیHSE - بازیافت، مدیریت پسماند در فرایند تخریب

- وظایف و مسئولیتهای حقوقی، قانونی و قراردادی و نقش صنعت بیمه

- بررسی ضوابط، مقررات، دستورالعملها و آیین نامه‌های ملی و بین‌المللی

- بررسی مسائل، مشکلات و چالشهای موجود و ارائه راهکارهای علمی و عملی

تاریخ ارسال اصل مقالات : ۹۱/۲/۳۱

کسب اطلاعات بیشتر

 

    نظرات