۱۶۰ نفر در ۱۵ روز اول‌سال صاحبخانه شدند

۱۶۰ نفر در ۱۵ روز اول‌سال صاحبخانه شدند

http://www.bananews.ir/آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی سامانه معاملات املاک در تهران نشان می‌دهد که ظرف دو هفته پس از آغاز سال جدید ۱۶۰ خانوار تهرانی در این شهر صاحبخانه شدند که این میزان در مقایسه با دو ماه پایانی سال ۹۰، یعنی بهمن و اسفند، به میزان چشمگیری کاهش یافته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رییس اتحادیه املاک تهران در این زمینه به فارس اعلام کرد: در پانزده روز اول سال تنها ۱۶۰ معامله خرید و فروش مسکن در تهران صورت گرفته است.

مصطفی قلی خسروی افزود: کاهش چشمگیر تعداد معاملات خرید و فروش مسکن در روزهای آغازین سال به علت انجام بیشتر معاملات تا قبل از آغاز سال جدید است که این امر باعث افزایش میزان معاملات در دو ماه بهمن و اسفند شد. وی با بیان اینکه به تصویر کشیدن معضلات بازار مسکن تنها باعث افزایش تنش‌ها در این بازار می‌شود، خاطرنشان کرد: مسکن مثل سایر کالاها نیست که به محض گران شدن آن را از خارج وارد کنیم؛ بنابراین افزایش تولید و ساخت مسکن مهم‌ترین راه حل کنترل قیمت‌ها در این بازار محسوب می‌شود.

خسروی تصریح کرد: دولت با برنامه‌هایی که در قالب ساخت مسکن مهر و مسکن ویژه در پیش گرفته است سعی در کنترل بازار مسکن و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها دارد.

وی با بیان اینکه در سال جاری امکان دسترسی به اطلاعات و آمار مربوط به معاملات مسکن فراهم شده است، گفت: همکاری مردم با مشاوران املاک و مطالبه کد رهگیری از سوی آنان باعث نهادینه شدن ثبت معاملات در سامانه املاک در تهران شده است.

به گفته خسروی، چون در سال‌های گذشته چنین سامانه‌ای را نداشتیم نمی‌توانستیم با آمار و ارقام در خصوص تعداد خرید و فروش مسکن اظهار نظر کنیم.

 

 

    نظرات