بافت تاریخی شهرها امکان توسعه مجموعه‌های گردشگری را فراهم می‌کند

بافت تاریخی شهرها امکان توسعه مجموعه‌های گردشگری را فراهم می‌کند

http://www.bananews.ir/رئیس شورای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی آذربایجان‌شرقی گفت: زمینه بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی با موضوعات گردشگری در استان به خوبی فراهم شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) تراب محمدی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از درخواست‌های بهره‌برداری با موضوعات مرتبط با امر گردشگری از اماکن تاریخی یا اماکن همجوار با آثار تاریخی استقبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان و صاحبان اماکن تاریخی و یا اماکنی که در حریم آثار تاریخی واقع شده و از شرایط متناسب برخوردارند، می‌توانند درخواست‌های خود را برای بهره‌برداری از این اماکن در موضوعات گردشگری مانند هتل‌ها و یا سفره‌خانه‌های سنتی به این سازمان ارائه کنند

محمدی تغییر کاربری اماکن تاریخی را یکی از موارد مهم زمینه‌ساز جذب گردشگر عنوان کرد و گفت: مرمت و آماده‌سازی برای واگذاری به بخش خصوصی بناهای تاریخی می‌تواند موجب احیا و زندگی بخشی مجدد به این آثار شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تصریح کرد: ابنیه تاریخی آذربایجان شرقی دارای ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی فراوانی برای جذب گردشگر هستند که با تعریف یک کاربری جدید و مقبول می‌توان ضمن معرفی خوب آنها به گردشگران به ارائه خدمات کامل‌تری نیز از این طریق پرداخت.

محمدی یادآور شد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان این موضوع را محملی برای تشویق سرمایه‌گذاران برای احیا و بهره برداری ظرفیت مستتر در بافت تاریخی شهرهای استان به ویژه کلانشهر تبریز می‌داند.

 

    نظرات