آب قنات در تبریز حادثه آفرین شد

آب قنات در تبریز حادثه آفرین شد

http://www.bananews.ir/با سرازیر شدن آب قنات ۳۰ منزل در تبریز دچار خسارت شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خلیل ساعی دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه استان آذربایجان‌شرقی امروز در گفت‌وگو با فارس در خصوص سرریز شدن آب قنات به منازلی در محله «پیشقدم» تبریز که طی آن آب به ۳۰ منزل سرازیر شد، اظهار کرد: طی گزارشی که از این حادثه ارائه شد با بازدید از منطقه حادثه دیده مشخص شد آب قنات بالا آمده و وارد منازل شهروندان شده که متاسفانه تا حدودی نیز به وسائل و خانه آنها خسارت وارده کرده است.

وی افزود: طی قراری که گذاشته شد با ورود شهرداری و آب منطقه‌ای به قضیه در حال حاضر با کمک پمپ‌های تعبیه شده در صدد هستند آب‌های موجود از این قنات‌ها تخلیه شود و از ادامه خسارت جلوگیری شود.

ساعی تصریح کرد: در این زمینه چند نفر زبده در امر حفر چاه و قنات به کار گرفته شدند و از طریق کار کارشناسی تصمیمات اتخاذ شده در حال انجام است که طی پنج و شش روز آینده کار جمع و جور خواهد شد.

اعتبار حرف اول را می‌زند

وی گفت: برخی مدعی شدند این مشکل مربوط به سال ۸۶ است که مورد قبول بنده نبوده و حوادث غیرمترقبه استان از روز پنج‌شنبه گذشته که با خبر شد، ورود به این قضیه را پیدا کرد و در حال انجام اقدامات سریع و رسیدگی هستیم.

دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: این حادثه با ۲۰ یا ۲۵ روز کار خاتمه نمی‌یابد بلکه با تامین اعتبار مورد نیاز و کمک دیگر دستگاه‌ها باید اقدامی اساسی برای جلوگیری از تکرار از این حادثه کرد، بنابراین اعتبار حرف اول را می‌زند.

وی در ادامه گفت: در سال‌های گذشته از طریق لوله‌گذاری سعی شده بود که این آب مهار شود اما عدم رسیدگی و بی‌توجهی‌ها منجر به وقوع این حادثه شد.

 

    نظرات