اراضی بزرگ‎‌مقیاس؛ تهدید و فرصت پیش روی شهر و  ...

اراضی بزرگ‎‌مقیاس؛ تهدید و فرصت پیش روی شهر و ...

اراضی بزرگ‎‌مقیاس؛ تهدید و فرصت پیش روی شهر و مدیریت شهری

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، حمید ضمیری با اشاره به جلسه اخیر کارگروه شهرسازی که با حضور اعضای شورای اجتماعی محلات و دفاتر توسعه محله مناطق 2 و 4 شهرداری مشهد، در پهنه شمال شرق، اظهارکرد: مشاوران تهیه طرح‌های تفصیلی باید ارتباط نزدیکی با نمایندگان مردمی و ذی‌نفعان اعم از کارشناسان و سازندگان و ... داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه تهیه طرح‌ها باید با رویکرد تعامل حداکثری تهیه شود چراکه این مهم رویکرد شاخص شورای ششم است، گفت: جلسات هم‌اندیشی و تبادل‌نظر کارشناسی در خصوص طرح‌های تفصیلی باید به صورت تخصصی‌تر و به منظور دقت بیشتر در جزئیات، در سطح محلات برگزار شود.

ضمیری افزود: ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی، دیگر ثمره تعامل نزدیک مشاوران تهیه طرح‌های تفصیلی با بدنه اجتماعی و ساکنان بومی محلات است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از شوراهای اجتماعی محلات خواست که مسائل و نظرات خود در خصوص طرح‌های تفصیلی را به صورت مکتوب به دفاتر توسعه محله و یا شهرداری‌های مناطق ارائه نمایند تا پس از بررسی کارشناسی، به مشاور منعکس شود.

ضمیری تعاملات این‌چنینی را ارتقاءدهنده میزان تحقق‌پذیری طرح‌های تفصیلی و منشاء اثرات خیر بسیاری دانست و گفت: متاسفانه در برخی پهنه‌ها شاهد تهیه طرح‌های تفصیلی بدون توجه به نظرات مردمی هستیم که این غفلت، مانع بزرگی سرراه توسعه و ساخت‌وساز است.

وی با اشاره به کمبود سرانه‌های خدماتی در پهنه شمال‌شرق، افزود: در این مناطق حدود 2300 هکتار اراضی خالی داریم که هم فرصت محسوب می‌شود و هم تهدید.

ضمیری خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‌های متولی و مدیریت شهری به موقع نسبت به ساماندهی و تفکیک اراضی اقدام نمایند، به واسطه این اراضی می‎‌توان سرانه‌ها و کاربری‌های خدماتی را هم تامین نمود و این ظرفیت در اختیار ساکنان و شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: از طرف دیگر، اگر این تعاملات شکل نگیرد، شاهد تفکیک و ریزدانه شدن اراضی بزرگ‌مقیاس خواهیم بود و چنین فرصت ارزشمندی سوزانده می‌شود؛ امیدواریم در تعامل سازنده با بزرگ‌مالکان و توافق برد-برد بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات