کارشکنی مراکز بهزیستی در پرداخت تسهیلات مسکن به معلولان

کارشکنی مراکز بهزیستی در پرداخت تسهیلات مسکن به معلولان

http://www.bananews.ir/در حالی که سازمان بهزیستی تأکید دارد که معلولان و مددجویان برای دریافت تسهیلات بانکی مسکن به مراکز بهزیستی در مناطق تهران مراجعه کنند، اما کارشکنی برخی از کارمندان بهزیستی منجر به سردرگمی معلولان شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) براساس برنامه‌ریزی سازمان بهزیستی که از انتهای سال ۸۹ آغاز شد قرار است تا پایان دولت دهم ۲۰۰ هزار واحد مسکونی احداث و در اختیار خانواده‌های معلول و مددجوی تحت پوشش بهزیستی قرار گیرد.

برهمین اساس سازمان بهزیستی برای حمایت بیشتر معلولان و مددجویان تسهیلات ویژه‌ای را برای طرح نهضت تامین مسکن معلولان و مددجویان در نظر گرفته است.

در این طرح قرار است به معلولان واجد‌ شرایط وامهای مسکن با ارقام مختلف و با توجه به شرایط و شدت معلولیت معلولان و زنان سرپرست پرداخت شود.

در همین راستا طی روزهای گذشته برخی از معلولان با مراجعه به مراکز بهزیستی در سطح شهر تهران با برخوردهای دور از انتظار کارمندان بهزیستی روبرو شده‌اند.

این در حالی است حسین بدخشان، معاون مشارکتهای مردمی سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس با اشاره به طرح نهضت تأمین مسکن معولان و مددجویان اظهار داشت: در این طرح به افراد متقاضی بین ۴ تا ۸ میلیون پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ مسکن‌های مورد نظر در طرح مسکن معلولان و مددجویان دارای امکانات مناسبی برای معلولان است به طوری که تمامی واحدهای مسکونی مناسب‌سازی شده است.

بدخشان اضافه کرد:‌ سازمان بهزیستی در طرح تامین مسکن معلولان و مددجویان سعی دارد کمک‌های مالی از افراد متقاضی داشته باشد به طوری که معلولان و مددجویانی که توانایی پرداخت سهم آورده را نداشته باشند، حمایت می‌شوند.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: دراین طرح بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد از سهم آورده مددجویان از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود؛ در واقع در این طرح بهزیستی سعی دارد گام بلندی را برای خانه‌دار شدن مددجویان و معلولان بردارد.

بدخشان افزود: در طرح تامین مسکن معلولان و مددجویان تا به امروز ۲۰ هزار واحد مسکونی تحویل شده و در صورت تامین اعتبار تا پایان اردیبهشت امسال ۲۰ هزار واحد دیگر نیز واگذار خواهد شد.

به گزارش فارس با توجه به شرایط جسمی معلولان و با توجه به نیازهای آنها در جامعه می طلبد که مدیران بهزیستی در مراکز از آنها حمایت بیشتری کنند.

 

    نظرات