بسیاری از مساجد تهران نیاز به مقاوم سازی دارند

بسیاری از مساجد تهران نیاز به مقاوم سازی دارند

http://www.bananews.irمدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از مساجد تهران نیاز به مقاوم‌سازی دارند، گفت: باید پایداری سازه‌های مسجدمورد بررسی قرار گیرند که متولی آن امور مساجد است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا جعفری در گفت‌وگو با فارس به حادثه ریزش مسجد در منطقه ۱۷ شهرداری تهران که منجر به فوت ۶ نفر از شهروندان شده بود اشاره کرد و گفت: بحث مقاوم‌سازی مساجد را باید به طور جد در دستور کار قرار دهند.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران با تاکید بر این موضوع که مسئولیت این کار بر عهده امور مساجد است گفت:‌ تا امروز موضوع را از نگاه سیاستگذاری دنبال می کردیم.

وی با اشاره به اینکه باید عمر مفید مساجد و پایداری آنها مورد بررسی قرار گیرد گفت: در صورتی که این اتفاق رخ دهد دیگر شاهد حوادث ناگوار نخواهیم بود.

جعفری با بیان اینکه در حال حاضر بسیار ی از مساجد تهران نیاز به مقاوم سازی دارند گفت: باید پایداری سازه‌های مسجد مورد بررسی قرار گیرند که متولی آن امور مساجد است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با بیان اینکه مسجدی که فرو ریخت بسیار قدیمی بود گفت:‌ سازه آن فرسوده بود و همین امر باعث فرو ریختن آن شد.

جعفری اضافه کرد: باید مساجد سطح شهر را از لحاظ ایستایی و آسیب‌پذیری حوادث مورد ارزیابی قرار داد.

 

    نظرات