منابع طبیعی تهران با کمبود آب رو به‌روست

منابع طبیعی تهران با کمبود آب رو به‌روست

http://www.bananews.ir/مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با بیان اینکه این اداره ‏کل با چالش کمبود آب رو به‌روست، از احیای باغ‏های فرسوده تهران خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) غلام‏عباس عبدی‏نژاد پیش از ظهر امروز در جمع کشاورزان شهرستان دماوند اظهار کرد: منابع طبیعی در مسیر اجرای طرح توسعه کشاورزی با چالش‏هایی نظیر تامین آب مورد نیاز مواجه است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در پی جلسات متعدد و رایزنی‏های اخیر با مسئولان امور آب استان تهران، امیدواریم نتایج قابل توجه و کارگشایی از این جلسات استحصال شود.

عبدی‏نژاد از گزینش و پرورش گونه‏های گیاهی که کمتر به آب نیازمند هستند در استان تهران خبر داد و افزود: مجموعه اداره‏کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با درک صحیح از شرایط کنونی و فقر منابع آب کشور نیمه‏خشک ایران، گونه‏ های کمتر نیازمند به این ماده حیاتی را انتخاب و پرورش می‏دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران طرح توسعه کشاورزی را فرصتی مغتنم برای حفظ منابع طبیعی دانست و افزود: طرح توسعه کشاورزی مصوب بهمن ماه سال ۹۰ هیئت وزیران فرصتی مغتنم برای حفظ و صیانت از منابع طبیعی است.

وی تصریح کرد: اگر از این فرصت بزرگ به خوبی استفاده کنیم، به نتایج بزرگ و قابل توجهی دست می‏یابیم؛ در غیر این صورت منابع طبیعی استان تهران به شدت تهدید می‌شود.

عبدی‏نژاد، تنفیذ اختیار به استانداران و فرمانداران را از جمله مزایای طرح توسعه کشاورزی خواند و افزود: دولت در راستای اجرای هر چه بهتر طرح توسعه کشاورزی اقدام به تنفیذ اختیارات خود به نهادهایی مانند استانداری و فرمانداری کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران ادامه داد: بدین ترتیب دست مدیریت استانی و شهرستانی در زمینه تصویب طرح‏های کشاورزی باز است تا با درایت لازم توسعه روزافزون این طرح ملی را فراهم آوردند.

وی از احیای باغ‏های فرسوده استان تهران خبر داد و افزود: یکی دیگر از مزایای عمده و بارز طرح توسعه کشاورزی کمک آن به حفظ وضع موجود است.

عبدی‏نژاد ادامه داد: بدین ترتیب باغ‏های فرسوده و اراضی لم‏یزرع رها شده نقاط مختلف استان تهران را می‏توان با اجرای طرح توسعه کشاورزی دوباره احیا کرد.

 

    نظرات