رشد ۹۰ درصدی عضویت معماران در سازمان نظام مهندسی

رشد ۹۰ درصدی عضویت معماران در سازمان نظام مهندسی

http://www.bananews.ir/رئیس گروه تخصصی معماری سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران گفت: نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۹۰ درصدی مهندسان معمار عضو سازمان نظام مهندسی بودیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مسعود توسلی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با فارس در شهرستان فریدونکنار اظهار داشت: در حال حاضر استان مازندران دارای یک هزار و ۴۰۰ نفر مهندس معمار عضو نظام مهندسی هستند و به نسبت سال گذشته تقریبا رشد ۹۰ درصدی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه تورم کارشناس و کارشناس ارشد در کشور چالشی را در این حرفه ایجاد می‌کند، افزود: در بعضی از دانشگاه‌ها برای رشته معماری بدون کنکور دانشجو می‌پذیرند که امیدوارم مسئولان در پی چاره‌اندیشی در این زمینه باشند.

توسلی‌مقدم با بیان اینکه ما باید کاردان‌ها را به گرفتن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد تشویق کنیم، خاطرنشان کرد: کاردان‌ها باید رابط بین مهندسان ناظر و کارگران در کارگاه‌ها باشند و یا در بخش ترسیم فعالیت کنند.

رئیس گروه تخصصی معماری سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با عنوان اینکه سلسله کلاس‌های آموزشی معماری پایدار، معماری خورشیدی در بابلسر و ساری برگزار شد، متذکر شد: در سال گذشته تعداد جلسات برگزار شده گروه تخصصی معماری ۲۵ جلسه بوده که گزارش آن در سایت نظام مهندسی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

این مسئول با بیان اینکه پیشنهاد افزایش حق‌الزحمه نظارت معماری به هیئت مدیره نظام مهندسی در حال پیگیری است، اذعان داشت: اقداماتی برای شناخت مشکلات، آسیب‌ها و ساخت و ساز در منطقه مازندران و ارائه الگوهای مناسب منطبق با اقلیم و بوم منطقه صورت گرفته است.

 

    نظرات