آخرین جزئیات قطار برقی تهران-مشهد

آخرین جزئیات قطار برقی تهران-مشهد

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت راه آهن با اعلام آخرین وضعیت قطار برقی تهران - مشهد، گفت: هم اکنون ۸ هزار کیلومتر خط آهن از سوی وزارت راه و شهرسازی در حال ساخت است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عبدالعلی صاحب محمدی در گفتگو با مهر با بیان اینکه هم اکنون ۸ هزار کیلومتر خط از سوی وزارت راه و شهرسازی در حال ساخت است، گفت: این پروژه ها از ۴ و ۵ درصد تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و با بهره برداری از این خطوط ظرفیت حمل و نقل ریلی افزایش پیدا می کند.

مدیرعامل شرکت راه آهن افزود: اراده جدی وجود دارد تا در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین بهره برداری از منابع مالی انجام گیرد، ضمن آنکه از زمان انتشار اوراق مشارکت ۴ هزار میلیارد تومانی در کنار اعتبارات و بودجه دولتی سهم بیشتری برای ساخت خطوط در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وی در خصوص وضعیت کنونی قطار برقی تهران - مشهد، اظهار داشت: پیمانکار این پروژه انتخاب شده و قرارداد هم به صورت BOT و EBC به اجرا می رسد به این معنا که طراحی و ساخت با هم در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در کنار استفاده از مشاور داخلی، پیمانکار از مشاور خارجی هم دعوت کرده است و امیدواریم این پروژه با سرعت زیادی به پیش رود.

صاحب محمدی در خصوص زمان آغاز عملیات اجرایی این پروژه، اظهار داشت: در واقع با انتخاب مشاور و شروع نقشه برداری می توان گفت که عملیات اجرایی شروع شده است، ضمن آنکه پایه های شبکه برقی و ناوگان هم سفارش داده شده است اما به دلیل اینکه خط در حال بهره برداری است بناداریم تا کمترین تداخل را با دیگر کارها داشته باشد.

وی پیش از این به مهر گفته بود فاز اول این پروژه تا ۲ سال آینده اجرایی می شود و فازدوم برای ۴ سال پس از آن به اجرا می رسد که ظرفیت این خط در فاز دوم به ۱۱ میلیون تن بار و ۵۰ میلیون مسافر می رسد. در فاز اول هم در دو سال آینده ظرفیت مسافری این خط به ۲۰ میلیون افزایش پیدا می کند.

 

 

    نظرات